Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | TDP102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplumun ve başvuranın sağlığını korumak, geliştirmek, sağlık hizmetlerini doğru bir şekilde kullanmasını sağlamak ve yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip eczacılar yetiştirmek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Ders içeriğinde, halk sağlığı tanımı, halk sağlığı kapsamındaki öncelikli konular, çağdaş sağlık anlayışı, korunma kavramı, epidemiyoloji tanımı, uygulama alanları,Türkiye'de sağlık hizmetleri, epidemiyolojik ölçütlerin hesaplanması, halk sağlığı açısından önemli sağlık sorunlarının özellikleri, bulaşıcı hastalıklar, kronik hastalıklar, kazalar, afetler, kadın sağlığı ve üreme sağlığı, çocuk sağlığı ve bağışıklama, çevre ve sağlık ilişkisi, su hijyeni, gıda hijyeni, sağlık eğitimi, iletişim konuları yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
emel Epidemiyoloji, Nazan Bingel (çeviren), 1993.
İlgili araştırma, makale ve kitaplar İnternet, CD ve ilgili diğer kaynaklar Sabahat TEZCAN, Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, 2009 Tezcan, S. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin öğrenim hedeflerinin açıklanması ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Halk Sağlığına Giriş | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Sağlık-Çevre İlişkisi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Üreme Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Bulaşıcı Hastalıkların kontrolü | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Gençlerin Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Toplum Beslenmesi, Sigara ve Sağlık | Ders Grup Çalışması |
8 | Ara sınav,Bağışıklık sistemi | Ders Beyin Fırtınası |
9 | Kronik Hastalıkların Kontrolü | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Afetlerde Sağlık Yönetimi (NBC) | Ders Grup Çalışması |
11 | Afetlerde Sağlık Yönetimi (Deprem) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
12 | Toplum Ruh sağlığı | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Çocuk İhmali ve İstismarı | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık Programları öğrenilecek | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Sağlık Programları öğrenilecek | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |