Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizyoloji | TDP124 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun anlatılması, organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Fizyoloji ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, duyu organları, hareket sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, genital sistemler, sinir sistemi ve solunum sistemi fizyolojisi |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanının ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizyolojide temel kavram ve terimleri | Tartışmalı Ders |
2 | Hücre fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
3 | Kas fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
4 | Kan fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
7 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav Boşaltım sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
9 | Endokrin sistem fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
10 | Sinir sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
11 | Duyu fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
12 | İmmün sistem fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
13 | Üreme fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
14 | Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Enerji sistemlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Canlı organizmanın özellikleri ve insan vücudunun organizasyonu açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji sistemlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Canlı organizmanın özellikleri ve insan vücudunun organizasyonu açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |