Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumları Yönetimi I | TDP203 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Amaç |
Yönetim ve organizasyon kavramlarını anlama, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, Sağlık hizmeti örgütlerinde yönetimin ilkeleri ve boyutlarının kavranması. |
Ders İçeriği |
ağlığın tanımı, sistem yaklaşımı ve sağlık hizmetleri sisteminin amacı, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, Türkiye'de sağlık hizmetleri organizasyonu, Türkiye'de sağlık hizmetleri sunum modelleri, ekonomik büyüme, kalkınma ve sağlık sektörü ilişkisi, sağlık hizmetleri finansmanı. Yönetimin tanımı, yönetimin işlevleri, yönetim süreçleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetlerinin organizasyon yapıları, Türkiye ve Dünya’ da sağlık hizmetlerinin yönetimi |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU Sağlık İşletmeleri Yönetimi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 7 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Hastanelerin Tarihi Gelişimi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Hastane Tanımları ve Özellikleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar | Gösterim Benzetim |
4 | Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar | Gösterim Benzetim |
6 | Türkiye de Hastaneler | Benzetim Grup Çalışması |
7 | Türkiye de Hastaneler ve Hastane Rollerinin Belirlenmesi | Gösterim Benzetim |
8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası |
9 | Türkiye de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | Grup Çalışması |
10 | Sağlık Kurumlarında Kuruluş Yeri Seçimi | Benzetim Grup Çalışması |
11 | Poliklinik ve Klinik Hizmetleri Yönetimi | Gösterim Benzetim Grup Çalışması |
12 | Klinik Destek Hizmetleri Yönetimi | Beyin Fırtınası |
13 | Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi | Grup Çalışması |
14 | Genel Sınava Hazırlık | Gösterim Benzetim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 2 |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |