Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Hukuku | TDP205 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözel ve slayt sunumları |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Amaç |
Sağlık mevzuatı ve hasta-hekim ilişkileri konularında bilgi sahibi olunmasıdır. |
Ders İçeriği |
Temel haklar ve kurumlar ile mevzuat, hasta ve hekimin hakları, tıbbi müdahalenin hukuki uygunluğa şartları, tıbbi müdahalelerden kaynaklanan hukuki sorumluluk, hekimlerin cezai sorumluluğu, sağlık hizmetlerinde idarenin sorumluluğu, organ ve doku nakli ile insan üzerinde deney ve deneme, ilaç hukuku. |
Ders Kaynakları |
Ders slaytları, notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık hukukunun tanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık hakkının tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Hekim-hasta arasındaki hukuki ilişki | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Tedavi sözleşmesinden doğan borçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Tıbbi müdahale çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Tıp ahlakı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık ile ilgili kurum ve kuruluşların hakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | SINAV+ Sağlık ile ilgili kurum ve kuruluşların hakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Sağlıkla ilgili temel düzenleyici bilgiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık hakları ve ülkemizdeki durum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | İş sağlığı ve iş güvenliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Sağlık personelinin hukuki sorumluluğu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Sağlık personelinin cezai sorumluluğu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | SINAV+ Sağlık personelinin cezai sorumluluğu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık hukukunun temel kavram ve kurumlarını açıklayabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hasta ve hekim haklarını sıralayarak hukuki korunma yollarını açıklayabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tıbbi müdahalenin hukuka uygunluğunun şartlarını sıralayabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Organ ve doku nakli ile insan üzerinde deney kavramlarını tanımlayarak, koşullarını açıklayabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İlaç hukukunun temel kavramlarını ve ilaç üreticisinin hukuki sorumluluğunu sıralayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık hukukunun temel kavram ve kurumlarını açıklayabilecek | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 3 |
Hasta ve hekim haklarını sıralayarak hukuki korunma yollarını açıklayabilecek | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 3 |
Tıbbi müdahalenin hukuka uygunluğunun şartlarını sıralayabilecek | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 3 |
Organ ve doku nakli ile insan üzerinde deney kavramlarını tanımlayarak, koşullarını açıklayabilecek | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 3 |
İlaç hukukunun temel kavramlarını ve ilaç üreticisinin hukuki sorumluluğunu sıralayabilecektir | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 0 | - | 2 | 0 | 5 | 3 |