EN
  • Anasayfa
  • TDP202 Sağlık Kurumları Yönetimi II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDP202 - Sağlık Kurumları Yönetimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumları Yönetimi II TDP202 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren
Amaç

Yönetim ve organizasyon kavramlarını anlama, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, Sağlık hizmeti örgütlerinde yönetimin ilkeleri ve boyutlarının kavranması.

Ders İçeriği

ağlığın tanımı, sistem yaklaşımı ve sağlık hizmetleri sisteminin amacı, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, Türkiye'de sağlık hizmetleri organizasyonu, Türkiye'de sağlık hizmetleri sunum modelleri, ekonomik büyüme, kalkınma ve sağlık sektörü ilişkisi, sağlık hizmetleri finansmanı. Yönetimin tanımı, yönetimin işlevleri, yönetim süreçleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetlerinin organizasyon yapıları, Türkiye ve Dünya’ da sağlık hizmetlerinin yönetimi

Ders Kaynakları Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 8 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 3 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetimi Problem Çözme
2 Sağlık Kurumlarının Temel Unsurları Beyin Fırtınası
3 Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
3 Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Hastane Yönetim Kurulu ve Kamu Hastane Birlikleri Gösterim Benzetim
6 Hastane Yönetimi ve Yöneticisi Gösterim Benzetim
7 Hastane Yönetimi, Yöneticisi ve Türkiye deki Uygulama Gösterim
8 Ara Sınav Beyin Fırtınası
9 Sağlık Kurumlarında Karar Verme ve Problem Çözme Süreci Gösterim Benzetim
10 Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri Benzetim Grup Çalışması
11 Sağlık Kurumlarında Ekip Çalışması ve Çatışma Yönetimi Beyin Fırtınası Grup Çalışması
12 Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Edinme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Tedavi Planları, Kullanım Yönetimi ve Verimlilik Yönetimi Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Genel Sınava Hazırlık Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. 2 2 2 2 2 1 2 2 1 2 3 3
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. 3 3 3 2 2 3 3 3 2 1 4 5
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 3 2 5 4 1 2 3 2 2 2 2 2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. 2 2 1 1 1 2 2 2 1 1 2 2
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. 1 1 2 2 2 2 1 1 1 1 3 3