Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Projesi | TDP214 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Halit YALÇIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin önlisans döneminde edindikleri bilgi, beceri yeterlikleri program kazanımları doğrultusunda aktarabilecekleri projeler üretmeleridir. Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisans ve lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına yönelik projeler geliştirme konusunda hazırlık yapmak. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin sağlık ya da tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanından seçtikleri belirli bir konu ile ilgili kuramsal ve uygulamalı olarak araştırma tekniklerine göre irdeleyerek araştırma yapmak. |
Ders Kaynakları |
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ-BEYHAN KARPUZ
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgi, bilim, bilimsel araştırma | Ders |
2 | Bilimsel araştırma ve rapor hazılama | Ders |
3 | Konu seçme | Ders |
4 | Geçici plan hazırlanması | Ders |
5 | Kaynak tarama ve bilgi toplama | Ders |
6 | Okuma ve not alma | Ders |
7 | Çalışma kontrolü | Ders |
8 | Araştırma metninin tasarlanması | Ders |
9 | Yazım kuralları incelemesi | Ders |
10 | Kaynak gösterimi | Ders |
11 | Araştırma anlatımı | Ders |
11 | Araştırma anlatımı | Ders |
11 | Araştırma anlatımı | Ders |
11 | Araştırma anlatımı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma yapılması ve kaynak gösteriminin yapılması | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma yapılması ve kaynak gösteriminin yapılması | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 |