Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Okumalar | TDP216 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersle öğrencilerin iş yaşamında etkili anlatım ve doğru yazı yazma tekniklerinin önemini kavramaları; biçim ve içerik kurallarına uygun mesleki yazıları (resmi, özel, iş yazıları) doğru ve hızlı bir şekilde hazırlamaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kurumsal iletişimde yazılı iletişimin yeri ve önemi; sekreteklik hizmetlerinde etkili yazılı iletişimin önemi; yazı yazma süreci; yazışmalarda yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımı; iş ortamında yazıların öncelik dereceleri; İş yaşamında kullanılan yazı türleri; ülkemizde yazışmalarla ilgili yasal mevzuat; iş yazıları; özel yazılar; resmi yazışma kuralları, yazışmalarda protokol ilkeleri konularını kapsar. |
Ders Kaynakları |
sağlık kuyrumları işletmeciliği ile ilgili kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 15 | 1 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | kitap dağıtımlarının yapılması | Problem Çözme |
2 | kitap özetleme teknikleri | Beyin Fırtınası |
2 | kitap özetleme teknikleri | Beyin Fırtınası |
4 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Gösterim Benzetim |
4 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Gösterim Benzetim |
6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Grup Çalışması |
7 | kitap dağıtımı yapılması | Gösterim Benzetim |
8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası |
9 | sunum teknikleri | Gösterim Benzetim |
9 | sunum teknikleri | Gösterim Benzetim |
4 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Gösterim Benzetim |
12 | kitap özelerinin dinlenmesi | Benzetim Seminer Grup Çalışması |
6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Grup Çalışması |
14 | Genel Sınava Hazırlık | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 |
Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 |