Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz ve Stres Yönetimi | TDP226 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin öğrenme sorunlarını gidermek için stresle başetme yöntemlerini öğretmek, İnsan hayatında stresin yeri ve öneminden başlayarak, iş hayatında stres kaynakları ve stresle başa çıkma yolları konularında teorik temelin kazanılmasını sağlamak ve bununla birlikte, öğrencilerin aktif katılım göstereceği örnek uygulamalara ilişkin tartışmalara ve yeni araştırmalara yer vermek |
Ders İçeriği |
Stresin tanımları, türleri, bedensel ve davranışsal sonuçları, stres-kişilik ilişkisi, stres-iş yaşam kalitesi ilişkisi, stresle başa çıkmada bedensel, zihinsel ve davranışçı yaklaşımlar, zaman yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve Slaytlar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kriz ile ilgili kavramlar | Ders |
2 | Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri | Ders |
3 | Krizin boyutları ve temel etmenleri | Ders |
4 | Kriz süreci | Ders |
5 | Krizin sonuçları | Ders |
6 | Kriz yönetimi kavramı ve kapsamı | Ders |
7 | Kriz yönetimi süreci | Ders |
8 | Sınav+ kriz yönetimi yaklaşımları | Ders |
9 | Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler | Ders |
10 | Stres ile ilgili kavramlar | Ders |
11 | Stres kavramı ve kapsamı | Ders |
12 | Stresin belirtileri ve temel aşamaları | Ders |
13 | Strese neden olan faktörler | Ders |
13 | Strese neden olan faktörler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler işletmelerde stres sorununu algılayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler stres sorununu kavrayıp, tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabilirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabilirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler krizle başa çıkma yöntemlerini uygulayabilirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler işletmelerde stres sorununu algılayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler stres sorununu kavrayıp, tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler krizle başa çıkma yöntemlerini uygulayabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |