Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Koruma | MOS188 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözel ve slayt sunumları |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevreyi, çevre kirleticilerini, kirlilik çeşitlerini tanıyarak, alınması gereken önlemleri incelemek ve çevresel etki değerlendirme raporlarını hazırlamak ve değerlendirmek. Çevredeki kirletici unsurların kaynağını belirlemek |
Ders İçeriği |
Çevre kavramını ekosistemin ve çevrenin korunması gibi konular işlenir. |
Ders Kaynakları |
Enerji ve çevre koruma ders notları, çevre koruma ve iş güvenliği ile ilgili yönetmelikler.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Kavramı, Ekosistem ve öğeleri, Doğal ekosistemler ve özellikleri, Enerji kaynakları ve sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki nedenler Kirlenmenin tanımı Kirletici kaynakları Atıklar ve kirlenme Besin zinciri ve kirlenme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Kirlilik çeşitleri, Hava kirliliği ve kirleticiler Küresel ısınma Atmosferi kirleten kaynaklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Tarımsal çevre kirleticileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Toprak kirliliği nedenleri Hava kirleticilerin toprağa etkileri Kirli suların tarımda kullanılması Arıtma çamuru ve toprak kirliliği Pesti sitler Ağır metaller ve toprak kirliliği Toprak koruma yönetmelikleri Kimyasal gübreler ve toprak kirliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Katı atık yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Su kirliliği Suyun kirlenmesi ve su kirliliğinde kullanılan bazı kavramlar Türkiyede su kirliliği sorunları Sulak alanlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Çevresel Etki Değerlendirilmesi kavramı ve tarihçesi+Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | ÇED aşamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Çevresel etki yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Çevresel etki yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Toprak kirliliği yönetmeliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Su kirliliği yönetmeliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Hava kirliliği yönetmeliği+Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji kavramı ve çeşitlerinin öğrenilmesi. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enerji santrallerinin kurulumundan üretimine ve dağıtımına kadar çevreye olan olumsuz faktörlerini öğrenme. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre kirliliği ve çevre kirliliğine sebep olan faktörler. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji kavramı ve çeşitlerinin öğrenilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji santrallerinin kurulumundan üretimine ve dağıtımına kadar çevreye olan olumsuz faktörlerini öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre kirliliği ve çevre kirliliğine sebep olan faktörler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |