Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kalite Yönetim Sistemleri | MOS191 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerdeki kalite uygulamalarının standart hale getirilmesi, kalite anlayışının geliştirilebilmesi, iyileştirilebilmesi ve yaygınlaştırılması için ihtiyaç duyulan güncel kalite sistemlerinin ve uygulamalarının öğrencilere aktarılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Kalite kavramı, kalitenin öncüleri, ürün ve hizmet kalitesi, toplam kalite yönetimi, Kalite yönetim sistemleri, kalite standartları, kalite kontrolü, kalite iyileştirme kavram ve uygulamalarının aktarılması. |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite ile ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | kalitenin ekonomisi | Tartışmalı Ders |
3 | Toplam kalite yönetimi | Tartışmalı Ders |
4 | Sürekli iyileştirme, kaizen | Tartışmalı Ders |
5 | Kalitenin araçları | Tartışmalı Ders |
6 | Kalitenin araçları (Sebep-sonuç diyagram, histogram) | Tartışmalı Ders |
7 | Kalitenin araçları (Dağılım diyagramı, kontrol grafikleri) | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav Yönetim araçları | Tartışmalı Ders |
9 | ISO 9000 Standartları Serisi | Tartışmalı Ders |
10 | ISO 9001:2015 Standardına Geçiş Zaman Çizelgesi | Tartışmalı Ders |
11 | Karşılaştırma Tablosu (ISO 9001:2008 ile ISO 9001:2015) | Tartışmalı Ders |
12 | Kalite Yönetim Prensipleri | Tartışmalı Ders |
13 | ISO 9001:2015 KYS Standardı şartları | Tartışmalı Ders |
14 | Kalitede Üstünlük Araştırmaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite bilincine sahip olmak, kalitenin üreticiler ve hizmet sağlayanlar için önemini kavramak ve kalite yönetiminin temel konularına hakim olmak | |||
Kalite problemlerine dönük veri üretilmesini, bu verilerin analiz edilmesini ve analiz sonuçlarına göre sürece yön verilmesini sağlayan kalite araçlarına hakim olmak | |||
Öğrenilen tekniklerle bir üretim veya hizmet sürecine ilişkin kalite probleminin çözülmesi ve sunulması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite bilincine sahip olmak, kalitenin üreticiler ve hizmet sağlayanlar için önemini kavramak ve kalite yönetiminin temel konularına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite problemlerine dönük veri üretilmesini, bu verilerin analiz edilmesini ve analiz sonuçlarına göre sürece yön verilmesini sağlayan kalite araçlarına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenilen tekniklerle bir üretim veya hizmet sürecine ilişkin kalite probleminin çözülmesi ve sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |