Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
On Parmak Yazım Teknikleri | TDP225 | 3 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze ve Uygulamalı |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Amaç |
Bu ders kapsamında klavyede kullanılan tuşların tanınması, kısa yol tuşlarının öğrenilmesi ve on parmak yazım tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında klavye ve klavye tuşlarının tanıtılması, klavyede kullanılan kısayol tuşlarının öğretilmesi, klavye kullanımında parmakların temel konumda konumlandırılması ve sol el, sağ el, hem sol el hem de sağ elin birlikte kullanılması ile on parmak yazım teknikleri öğretilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve ders ile ilgili diğer kaynak kitaplar
https://www.typingme.com/amator-q/10-parmak-q.php |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 15 |
Uygulama 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgilendirme ve klavyede temel konum | Ders |
2 | Teknoloji bağımlılığı ve teknolojinin sağlıklı kullanımı- Orta sıra sol el çalışması | Ders Laboratuar |
3 | Klavye tuşları ve görevleri- Orta sıra sağ el çalışması | Ders Laboratuar |
4 | Klavye Ctrl ve kısayol tuşları- Ara sıra sağ ve sol el çalışması | Ders Laboratuar |
5 | Klavye Alt ve kısa yol tuşları- Ara sıra sağ ve sol el G ve H tuşları çalışması | Ders Laboratuar |
6 | Klavye Shift+ kısa yol tuşları- Orta sıra sağ ve sol el İ ve “,” (virgül) tuşları çalışması | Ders Laboratuar |
7 | Klavye Windows+ kısa yol tuşları- Üst sıra sol el çalışması | Ders Laboratuar |
8 | Üst sıra sağ el çalışması | Laboratuar |
9 | İşletim sistemleri- Ğ ve Ü çalışması | Ders Laboratuar |
10 | Bilgisayar donanım birimleri- Alt sıra sol el çalışması | Ders Laboratuar |
11 | Bilgisayar yazılım birimleri- Alt sıra sağ el çalışması | Ders Laboratuar |
12 | Microsoft Office Word- Bütün klavye on parmak çalışması | Ders Laboratuar |
13 | Microsoft Office Excel- Bütün klavye on parmak çalışması | Ders Laboratuar |
14 | Microsoft Office PowerPoint- Bütün klavye on parmak çalışması | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klavye üzerinde temel konum ve parmakların görev dağılımlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klavye kısayol tuşlarının kullanım becerilerinin geliştirilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klavyeye bakmadan temel on parmak kullanma becerisinin kazandırılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klavye üzerinde temel konum ve parmakların görev dağılımlarının öğrenilmesi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Klavye kısayol tuşlarının kullanım becerilerinin geliştirilmesi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Klavyeye bakmadan temel on parmak kullanma becerisinin kazandırılması | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |