Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Trafik Güvenliği | MOS212 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Burak AKTEKELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre, 15-29 yaş grubundaki gençlerin yaşamlarını yitirmelerinde ilk neden trafik kazalarıdır. Bu ders ile üniversiteli gençlere trafik sisteminin unsurları olan insan, yol, araç hakkında bilimsel disiplinlerin perspektifinden önleyici bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sosyal yaşam alanlarından biri olarak trafiğin çok disiplinli olarak açıklanması. Hukuk, çevre, halk sağlığı, şehircilik, psikoloji, mühendislik, iletişim vb. disiplinlerinin bir sistem olarak trafiğe katkısı. Trafik sistemlerinin bireye ve bireyin trafik sistemlerine etkileri hakkında bilgi verilmesi. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
12 | Araçta bulunması gereken güvenlik ekipmanları. Kurslar ve bilgi beceri kazanılacak adresler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | |||
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | |||
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | |||
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | |||
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |