Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel İşletme | TDP107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Amaç |
Bu ders, öğrencilerin temel işletme amaçlarını, yapısını ve fonksiyonlarını kavramasını sağlarken, işletmelerin günümüz iş yaşamındaki rolünün ve öneminin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkileri. |
Ders Kaynakları |
Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara
Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir ÜLGEN, Hayri ve Mirze S. Kadri, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 1. Baskı, Literatür Yayıncılık, Dağıtım, Pazarlama, San. ve Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2004. Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. BARUTÇUGİL, İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, Mart 2004. Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003. KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2004. prof. Dr. Rıdvan Karalar, GENEL İŞLETME |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
100
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme ve işletmecilik kavramları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
2 | İşletmelerin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
3 | İşletmenin çevresi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
4 | İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
5 | İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
6 | Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
7 | İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
8 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
9 | Üretim Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
10 | Pazarlama Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
11 | Finansman Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
13 | Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
14 | Tedarik ve Halkla İlişkiler | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kuruluş karar sürecine katılmak | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | 4 | 4 | 3 | 3 | 0 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | 3 | 2 | 3 | 4 | 0 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 0 |
Kuruluş karar sürecine katılmak | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 0 |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 1 | 1 |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 |