Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Ekonomi | TDP109 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında mikro ekonominin temel kavramları ve genel işleyişin öğretilmesi ile birlikte ekonominin toplumsal etkileri, kalkınma iktisadının temel kavramları ve sonuçları arasında ilişki kurma becerisini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ekonomiye ilişkin temel kavram ve tanımlar, fiyat mekanizması, arz ve talep esnekliği, fiyat ve üretim teorisi ile birlikte piyasa türleri ve makro ekonomik kavramların tanımlanması ilişkin bilgiler ders kapsamında anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Yıldırım, K & Koyuncu, C. (2020). İktisada Giriş I. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. E-ISBN: 978-975-06-3922-7.
Eğilmez, M. (2021). Örneklerle Kolay Ekonomi. Remzi Kitabevi, 27. Basım. Gürler, A., Z. (2021). Genel Ekonomi. Nobel Akademik Yayıncılık, 8. Basım. Temel Ekonomi,Tümay ERTEK ,Beta Yayınları, İstanbul Temel Ekonomi,Tümay ERTEK ,Beta Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Ekonomiye Giriş | Ders |
2 | Kıtlık, Tercih ve Fayda | Ders |
3 | İktisat Biliminde Talep Kavramı | Ders |
4 | Piyasa Talep Eğrisi | Ders |
5 | İktisat Biliminde Arz Kavramı | Ders |
6 | Piyasa Arz Eğrisi | Ders |
7 | Piyasa Dengesi ve Piyasa Dengesindeki Değişmeler | Ders |
8 | Talebin Fiyat Esnekliği | Ders |
9 | Talebin Fiyat Esnekliğini Etkileyen Ekonomik Faktörler | Ders |
10 | Arz Esnekliği | Ders |
11 | Arz Esnekliğini Etkileyen Faktörler | Ders |
12 | Hükümet Müdahalelerinin Denge Oluşumlarına Etkisi | Ders |
13 | Üretim ve Üretim Fonksiyonu | Ders |
14 | Kısa Dönem ve Uzun Dönem Üretim Maliyetleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Rasyonel davranan tüketicinin ekonomik karar verme sürecini öğrenme | |||
Piyasa çeşitlerinin öğrenilmesi | |||
Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenmesi üzerindeki etkisini kavrama | |||
Para, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | |||
Milli gelir ve unsurları ile denge milli gelir düzeyinin oluşumunun öğrenilmesi | |||
Kar maksimizasyonu amaçlayan işletmenin rasyonel karar verme süreçlerini kavrama | |||
Piyasa kavramını öğrenme | |||
İktisadi temel kavramları öğrenme | |||
Makro ekonominin temel kavramlarını öğrenme | |||
Rasyonel davranan tüketicinin ekonomik karar verme sürecini öğrenme | |||
Piyasa çeşitlerinin öğrenilmesi | |||
Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenmesi üzerindeki etkisini kavrama | |||
Para, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | |||
Milli gelir ve unsurları ile denge milli gelir düzeyinin oluşumunun öğrenilmesi | |||
Kar maksimizasyonu amaçlayan işletmenin rasyonel karar verme süreçlerini kavrama | |||
Piyasa kavramını öğrenme | |||
İktisadi temel kavramları öğrenme | |||
Makro ekonominin temel kavramlarını öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rasyonel davranan tüketicinin ekonomik karar verme sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasa çeşitlerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenmesi üzerindeki etkisini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Milli gelir ve unsurları ile denge milli gelir düzeyinin oluşumunun öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kar maksimizasyonu amaçlayan işletmenin rasyonel karar verme süreçlerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasa kavramını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisadi temel kavramları öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makro ekonominin temel kavramlarını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rasyonel davranan tüketicinin ekonomik karar verme sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasa çeşitlerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenmesi üzerindeki etkisini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Milli gelir ve unsurları ile denge milli gelir düzeyinin oluşumunun öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kar maksimizasyonu amaçlayan işletmenin rasyonel karar verme süreçlerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasa kavramını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisadi temel kavramları öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makro ekonominin temel kavramlarını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |