Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | TDP117 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Amaç |
İş sağlığı ve güvenliği alanında temel teorik bilgilerin, mevzuatta bulunan temel yükümlülüklerin öğretilmesi; iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi; iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri, sonuçları ve önlenmesi ile ilgili temel bilgiler; risk değerlendirmesi ve yönetimi |
Ders Kaynakları |
Nüvit Gerek, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir 2006
İş Sağlığı ve Güvenliği, Prof. Dr. Nazmi BİLİR, Güneş Tıp Kitabevleri ISBN: 9789752776418 Bölüm 13-15 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 4 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği(İSG) kavramı ve İSG ’nin genel olarak önemi | |
2 | İSG’ nin taraflar açısından; işçiler, işverenler ve ülke ekonomisi bakımından önemi | |
3 | İSG’ de temel kavramlar; iş kazası, meslek hastalığı, işyeri hekimi, iş güvenliği uzmanı, İSGB, OSGB, tehlike sınıfı, risk değerlendirme, İSG çalışan temsilcisi vb | |
4 | İSG’ de uluslararası mevzuat; İLO ve AB düzenlemeleri | |
5 | Türkiye’de İSG mevzuatının geçmişten günümüze tarihsel gelişimi | |
6 | Ulusal İSG konseyi, ulusal İSG politikası ve kurumsal yapı | |
7 | İşyerinde İSG organizasyonu: Genel çerçeve, işverenin genel yükümlülükleri ve risk değerlendirmesi | |
8 | Ara sınav, İşyerinde İSG organizasyonu: Genel çerçeve, işverenin genel yükümlülükleri ve risk değerlendirmesi | |
9 | Çalışanların bilgilendirilmesi, eğitimi ve görüşlerinin alınması | |
10 | İş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi görevlendirme ve İSG Kurulu oluşturma | |
11 | İSGB ve OSGB | |
12 | İSG yönünden çalışanın hak ve yükümlülükleri | |
13 | İSG yönünden işverenin hakları | |
14 | İSG yönünden teftiş, sonuçları ve idari yaptırımlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşyerinde sağlık ve güvenlik önlemlerinin önemini kavrayabilm | |||
İşveren ve Çalışan olarak hak ve yükümlülüklerinin farkında olma | |||
3.İşin niteliğine bağlı olarak, olası riskler hakkında genel bilgi sahibi olma | |||
Ulusal İSG politikalarını değerlendirebilme | |||
Ülkenin, İş kazaları ve meslek hastalıkları konusunda ne durumda olduğunu analiz edebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşyerinde sağlık ve güvenlik önlemlerinin önemini kavrayabilm | - | - | - | - | 5 | 4 | 5 | - | 3 | 1 | - | - | 2 | - | - |
İşveren ve Çalışan olarak hak ve yükümlülüklerinin farkında olma | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 |
3.İşin niteliğine bağlı olarak, olası riskler hakkında genel bilgi sahibi olma | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | - | 2 | - | 3 | - | - | 1 |
Ulusal İSG politikalarını değerlendirebilme | - | 2 | - | 1 | - | - | 4 | - | - | - | - | 3 | 5 | - | - |
Ülkenin, İş kazaları ve meslek hastalıkları konusunda ne durumda olduğunu analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | - | - | - |