EN
  • Anasayfa
  • TDP102 Halk Sağlığı (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TDP102 - Halk Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Sağlığı TDP102 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren
Amaç

Toplumun ve başvuranın sağlığını korumak, geliştirmek, sağlık hizmetlerini doğru bir şekilde kullanmasını sağlamak ve yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip eczacılar yetiştirmek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Ders içeriğinde, halk sağlığı tanımı, halk sağlığı kapsamındaki öncelikli konular, çağdaş sağlık anlayışı, korunma kavramı, epidemiyoloji tanımı, uygulama alanları,Türkiye'de sağlık hizmetleri, epidemiyolojik ölçütlerin hesaplanması, halk sağlığı açısından önemli sağlık sorunlarının özellikleri, bulaşıcı hastalıklar, kronik hastalıklar, kazalar, afetler, kadın sağlığı ve üreme sağlığı, çocuk sağlığı ve bağışıklama, çevre ve sağlık ilişkisi, su hijyeni, gıda hijyeni, sağlık eğitimi, iletişim konuları yer almaktadır.

Ders Kaynakları emel Epidemiyoloji, Nazan Bingel (çeviren), 1993.
İlgili araştırma, makale ve kitaplar
İnternet, CD ve ilgili diğer kaynaklar
Sabahat TEZCAN, Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, 2009
Tezcan, S. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin öğrenim hedeflerinin açıklanması ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Halk Sağlığına Giriş Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Sağlık-Çevre İlişkisi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 Üreme Sağlığı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Bulaşıcı Hastalıkların kontrolü Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 Gençlerin Sağlığı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 Toplum Beslenmesi, Sigara ve Sağlık Ders Grup Çalışması
8 Ara sınav,Bağışıklık sistemi Ders Beyin Fırtınası
9 Kronik Hastalıkların Kontrolü Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Afetlerde Sağlık Yönetimi (NBC) Ders Grup Çalışması
11 Afetlerde Sağlık Yönetimi (Deprem) Ders Gösterim Grup Çalışması
12 Toplum Ruh sağlığı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Çocuk İhmali ve İstismarı Ders Beyin Fırtınası
14 Dersin değerlendirilmesi Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık Programları öğrenilecek Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek 1 2 2 1 1 2 1 2 1 1 2 1 1 3 2
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek 1 4 3 1 1 1 1 1 2 1 3 1 1 3 1
Sağlık Programları öğrenilecek 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 3 1
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek 1 3 3 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1