Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Terminoloji | TDP104 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Tıbbi Terimlere Giriş, Kökler, Önekler, sonekler, Tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı, Terimlerde küçültme, Genel hastalık terimleri, Hareket sistemine ilişkin terimler(Anatomiksemptomlarla ilgili terimler, tanısal terimler), Sindirim sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik, ameliyatlara ilişkin terimler), Ara sınav, Solunum sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, ameliyatlara ilişkin terimler), Dolaşım sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatikve ameliyatlara ilişkin terimler), Ürogenital sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler), Sinir sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler), Endokrin sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler),Kan ve kan yapıcı organlara ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler), Göz, kulak ve deriye ilişkin terimler |
Ders Kaynakları |
Ekinci, S. ve H. Hatipoğlu, G. (2010), Yüksekokullar için Tıbbi Terminoloji, Hatiboğlu Basım Yayım.
Çağatay GÜLER; Tıbbi Terminoloji, Somgür Yayıncılık, 2001 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TERMİNOLOJİYE GİRİŞ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | TIBBİ TERİMLERİN OKUNUŞU | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | TIBBİ TERİMLERİN YAPISI (KÖK, ÖNEK VE SONEK KAVRAMLARI) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | KARDİYOVASKÜLER SİSTEM ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLE | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | SOLUNUM SİSTEMİ ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | GÖZ KULAK BURUN ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | DERİ TAT BOĞAZ ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | SİNİR SİSTEMİ ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | ENDOKRİN SİSTEM ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | SİNDİRİM SİSTEMİ ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | KAS İSKELET SİSTEMİ ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | ÜREME SİSTEMİ ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | ÜRİNER SİSTEM ve İLGİLİ TIBBİ TERİMLER | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | SAĞLIK, HASTALIK VE SAĞLIK HİZMETLERİ TERİMLERİ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tıbbi terimlerin okunuş ve yazılış kurallarını yapabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sistemlere ait ( solunum sistemi, kardiyavasküler sistem, iskelet ve hareket sistemi, endokrin sitem vb.) tıbbi terimleri okuyabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçer | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Tıbbi terimlerin okunuş ve yazılış kurallarını yapabilir | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Sistemlere ait ( solunum sistemi, kardiyavasküler sistem, iskelet ve hareket sistemi, endokrin sitem vb.) tıbbi terimleri okuyabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçer | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |