Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sosyolojisi | TDP112 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sağlık sosyolojisi alanındaki temel bilgileri ve sağlığın sosyal belirleyicilerini öğretmektir. Programda öğrencilerin kültür, göç, toplumsal cinsiyet, eşitsizlikler, sağlık ve hastalık kavramlarını öğrenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca sağlık sosyolojisi alanında kullanılabilecek kalitatif araştırma tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. Program sonunda öğrencilerin toplumun sağlığını belirleyen sosyal faktörleri tanımlayabilme ve analiz edebilme yetisine kavuşmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders sağlık ve hastalığa yönelik ekonomik ve sosyal açıklamalar yapmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve Slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyoloji ve Sağlık Sosyolojisi | Ders |
2 | Hastalık ve Sağlık Kavramları | Ders |
3 | Sağlık sosyolojisi kuramları | Ders |
4 | Hastalık ve toplum ilişkileri | Ders |
5 | Sağlığın sosyal belirleyicileri | Ders |
6 | Sağlığın sosyal belirleyicileri-2 | Ders |
7 | Hastalık sağlık ve ekonomik siyasal ilişkiler-1 | Ders |
8 | Hastalık sağlık ve ekonomik siyasal ilişkiler-2-SINAV | Ders |
9 | Karşılaştırmalı sağlık sistemleri | Ders |
10 | Avrupa birliğinde sağlık politikaları | Ders |
11 | Türkiye’de sağlık politikaları | Ders |
12 | Sağlığın geliştirilmesi kavramı | Ders |
13 | Hasta hakları | Ders |
14 | Hasta sağlık çalışanı ilişkileri-Sınav | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyoloji ve sağlık sosyolojisi kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hastalık ve sağlık kavramları ile sağlık sosyolojisi kuramlarını ilişkilendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlığın sosyal belirleyicilerini tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Karşılaştırmalı sağlık sistemlerini ele alabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa Birliği sağlık politikaları ile Türkiye’deki sağlık politikalarını karşılaştırabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyoloji ve sağlık sosyolojisi kavramlarını açıklar | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hastalık ve sağlık kavramları ile sağlık sosyolojisi kuramlarını ilişkilendirebilir. | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sağlığın sosyal belirleyicilerini tanımlar | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 |
Karşılaştırmalı sağlık sistemlerini ele alabilir | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
Avrupa Birliği sağlık politikaları ile Türkiye’deki sağlık politikalarını karşılaştırabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 |