Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlk Yardım | TDP116 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
Amaç |
Dersin amacı, ilk yardım kapsamında karşılaşılabilecekleri yaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir duruma karşı müdahale edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İlk yardımın tanımı, ilk yardımın hedefleri, ABC kuralı, Temel yaşam desteği, kanam türleri ve kanamanın durdurulması, bilinç bozuklukları, yaralanmalarda ilk yardım, zehirlenme çeşitleri, hasta ve yaralı taşıma şekilleri |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk Yardım ile İlgili Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Yaşam bulgularının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
3 | Hasta-yaralının ikinci değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Yetişkinlerde temel yaşam desteği | Tartışmalı Ders |
5 | Çocuklarda temel yaşam desteği | Tartışmalı Ders |
6 | Bebeklerde temel yaşam desteği | Tartışmalı Ders |
7 | Hava yolu tıkanmalarında ilk yardım | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav Yaralanmalar | Tartışmalı Ders |
9 | Kanamalarda ilk yardım | Tartışmalı Ders |
10 | Kırık-çıkık-burkulmalarda ilk yardım | Tartışmalı Ders |
11 | Yanık-sıcak çarpmasında ilk yardım | Tartışmalı Ders |
12 | Bilinç bozukluklarında ilk yardım | Tartışmalı Ders |
13 | Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım | Tartışmalı Ders |
14 | Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlk yardımın temel ilkelerini uygulamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel yaşam desteği sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaralanmalarda, kırık-çıkıkta ilk yardım uygulamalarını yapmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk yardımın temel ilkelerini uygulamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel yaşam desteği sağlamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yaralanmalarda, kırık-çıkıkta ilk yardım uygulamalarını yapmak | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |