EN
  • Anasayfa
  • TDP118 İletişim Teknikleri (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TDP118 - İletişim Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim Teknikleri TDP118 2 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Seçmeli, Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Semih BAŞ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan temel iletişim tekniklerini öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır.

Ders İçeriği

Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan belli başlı kavramları öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır.

Ders Kaynakları 1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008
3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya
2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003
4- Günlük Gazeteler ve Dergiler
1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008
3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya
2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003
4- Günlük Gazeteler ve Dergiler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Büro Yönetimi Kavramları ve Büro Türleri
2 Büroların ve Büro İşlerinin Organizasyonu
3 Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri
4 İş Analizi, İş Değerlemesi Ve Performans Analizi
5 Örgütlerde Evrak Dosya ve Arşiv Hizmetleri
6 Büro Gereç ve Makineleri
7 Büro ve İş Yerlerinde Çalışma Koşulları, Yerleşme Düzenleri ve İşe Alıştırma
8 Bürolarda Hareket Ekonomisi, Ergonomi, Bürolarda Kalite ve Verimlilik
9 Bürolarda Etkili Zaman Kullanımı
10 İletişim, İletişim Türleri ve Etkin İletişimin Engelleri
11 Davranış Kavramları ve Örgütsel İletişim
12 Örgütsel İletişim Teknikleri
13 Bürolarda Kullanılan İletişim Aletleri
14 İletişimin Örgütsel İklime Etkileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Büro ve büro türlerini bilir
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar
Büroların ergonomik tasarımını açıklar
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur
Zaman yönetiminin önemini kavrar
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar
Etkin iletişimin önemini kavrar
Örgüt şemalarını çizebilir
Büro ve büro türlerini bilir
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar
Büroların ergonomik tasarımını açıklar
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur
Zaman yönetiminin önemini kavrar
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar
Etkin iletişimin önemini kavrar
Örgüt şemalarını çizebilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
Büro ve büro türlerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Büroların ergonomik tasarımını açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Zaman yönetiminin önemini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Etkin iletişimin önemini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Örgüt şemalarını çizebilir - - - - - - - - - - - - - - -
Büro ve büro türlerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Büroların ergonomik tasarımını açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Zaman yönetiminin önemini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Etkin iletişimin önemini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Örgüt şemalarını çizebilir - - - - - - - - - - - - - - -