Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Teknikleri | TDP118 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan temel iletişim tekniklerini öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan belli başlı kavramları öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008
3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya 2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003 4- Günlük Gazeteler ve Dergiler 1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008 3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya 2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003 4- Günlük Gazeteler ve Dergiler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Büro Yönetimi Kavramları ve Büro Türleri | |
2 | Büroların ve Büro İşlerinin Organizasyonu | |
3 | Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri | |
4 | İş Analizi, İş Değerlemesi Ve Performans Analizi | |
5 | Örgütlerde Evrak Dosya ve Arşiv Hizmetleri | |
6 | Büro Gereç ve Makineleri | |
7 | Büro ve İş Yerlerinde Çalışma Koşulları, Yerleşme Düzenleri ve İşe Alıştırma | |
8 | Bürolarda Hareket Ekonomisi, Ergonomi, Bürolarda Kalite ve Verimlilik | |
9 | Bürolarda Etkili Zaman Kullanımı | |
10 | İletişim, İletişim Türleri ve Etkin İletişimin Engelleri | |
11 | Davranış Kavramları ve Örgütsel İletişim | |
12 | Örgütsel İletişim Teknikleri | |
13 | Bürolarda Kullanılan İletişim Aletleri | |
14 | İletişimin Örgütsel İklime Etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Büro ve büro türlerini bilir | |||
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | |||
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | |||
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
Zaman yönetiminin önemini kavrar | |||
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | |||
Etkin iletişimin önemini kavrar | |||
Örgüt şemalarını çizebilir | |||
Büro ve büro türlerini bilir | |||
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | |||
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | |||
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
Zaman yönetiminin önemini kavrar | |||
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | |||
Etkin iletişimin önemini kavrar | |||
Örgüt şemalarını çizebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Büro ve büro türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zaman yönetiminin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt şemalarını çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büro ve büro türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zaman yönetiminin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt şemalarını çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |