EN
  • Anasayfa
  • TDP201 Tıbbi Dokümantasyon ve Arşivcilik I (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDP201 - Tıbbi Dokümantasyon ve Arşivcilik I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıbbi Dokümantasyon ve Arşivcilik I TDP201 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Zorunlu, Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Semih BAŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU
Amaç

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı öğrencilerinin yataklı tedavi kurumlarında kullanılan tıbbi dokümantasyon işlemlerini öğrenmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Tıbbi dokümantasyona giriş, Tıbbi dokümantasyon tarihi, Tanımlar ve temel kavramlar, Bilgi ve belge, veri, enformasyon tanımları, Bilgi yönetimi, Belge ve belge çeşitleri, Belge yönetimi, Bilgi ve belge hizmeti sunan kurumlar.

Ders Kaynakları Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. (2002). Tıbbi Dokümantasyon. Türk Sağlık Eğitim Vakfı.
Tıbbı Dökümantasyon ve Sekreterlik (Kolektif Yayınları)
Ataklı, A. & Kaplan, A. (2016). Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Konu + Soru. Güneş Tıp Kitapevleri.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 140
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar ve Tanımlamalar, Tarihçe, Tıbbi Dokümantasyona Giriş, Hasta Dosyaları ve Arşiv.
2 Tıbbi Dokümantasyonla İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar, Tıbbi Dokümanların Yararı ve Önemi.
3 Tıbbi Dokümanlarda Sorumluluk.
4 Tıbbi Dokümanların Yasal Durumu.
5 Tıbbi Doküman Çeşitleri.
6 Hastanelerde Kullanılan İndeksler ve Diğer Veri Araçları
7 ARA İMTİHAN
8 Hasta Dosyalarının Kullanımı ve Önemi, Hasta Dosyalarının Düzenlenmesi
9 Hasta Dosyalarını Oluşturan Formlar, Hasta Dosyaları Formlarının Veri Aracı Olarak Kullanılması
10 Arşivin Tanımı Önemi ve İşlevleri, Arşivin Yeri ve Mimari Özellikleri, Arşiv Yerinin Düzenlenmesi ve Fiziksel Özellikler, Arşiv Türleri.
11 Arşiv Belgelerinde Kullanılan Bilgiler, Arşivlerin Ayıklanması ve Belgelerin İmhası, Hasta Dosyaları Arşivinin Sağlık Kuruluşları Açısından Yeri ve Önemi.
12 Hasta Dosyaları Arşivinin Örgütlenmesi Bölümleri İşlevleri, Hasta Dosyaları Arşivinin Diğer Ünitelerle İşlevsel İlişkileri.
13 Devlet Hastaneleri ve Üniversite Hastanelerinde Tıbbi Arşiv Örneği, Tıbbi Dokümanların Numaralandırılması ve Arşivlerde Saklanma Süreleri.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tıbbi dokümanın tanımlanması. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel Hastane İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi ve Arşivcilik kavramlarının bilinmesi ve yönetimini öğretmek. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tıbbi kayıt ve dokümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslararası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
Tıbbi dokümanın tanımlanması. - - - - 1 - - - - - - - - - -
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. 3 3 - 3 - - - - - - - 3 2 - 3
Temel Hastane İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi ve Arşivcilik kavramlarının bilinmesi ve yönetimini öğretmek. 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 2 2 4 1 3
Tıbbi kayıt ve dokümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslararası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. 2 1 1 2 2 1 1 1 1 4 4 2 3 1 3