EN
  • Anasayfa
  • TDP203 Sağlık Kurumları Yönetimi I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDP203 - Sağlık Kurumları Yönetimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumları Yönetimi I TDP203 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ
Amaç

Yönetim ve organizasyon kavramlarını anlama, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, Sağlık hizmeti örgütlerinde yönetimin ilkeleri ve boyutlarının kavranması.

Ders İçeriği

ağlığın tanımı, sistem yaklaşımı ve sağlık hizmetleri sisteminin amacı, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, Türkiye'de sağlık hizmetleri organizasyonu, Türkiye'de sağlık hizmetleri sunum modelleri, ekonomik büyüme, kalkınma ve sağlık sektörü ilişkisi, sağlık hizmetleri finansmanı. Yönetimin tanımı, yönetimin işlevleri, yönetim süreçleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetlerinin organizasyon yapıları, Türkiye ve Dünya’ da sağlık hizmetlerinin yönetimi

Ders Kaynakları Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU Sağlık İşletmeleri Yönetimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Hastanelerin Tarihi Gelişimi Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
3 Hastane Tanımları ve Özellikleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar Gösterim Benzetim
4 Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar Gösterim Benzetim
6 Türkiye de Hastaneler Benzetim Grup Çalışması
7 Türkiye de Hastaneler ve Hastane Rollerinin Belirlenmesi Gösterim Benzetim
8 Ara sınav Beyin Fırtınası
9 Türkiye de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Grup Çalışması
10 Sağlık Kurumlarında Kuruluş Yeri Seçimi Benzetim Grup Çalışması
11 Poliklinik ve Klinik Hizmetleri Yönetimi Gösterim Benzetim Grup Çalışması
12 Klinik Destek Hizmetleri Yönetimi Beyin Fırtınası
13 Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi Grup Çalışması
14 Genel Sınava Hazırlık Gösterim Benzetim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer Sunum / Seminer Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. Sunum / Seminer Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. Sunum / Seminer Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer 2 5 5 5 3 4 5 3 4 5 3 4 5 5 4
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. 4 3 4 4 4 5 3 2 1 5 4 3 3 4 5
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5 4 5 4 3 5 4 3 5 4 3 5 4 3 4
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 1 4 3 2 4 3 2 5 1 4 3 5 1 3 2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4 5 4 3 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5