Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | TDP207 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözel ve slayt sunumları |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Amaç |
İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel kavramları ve organizasyonlarını tanımaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve İKY’ nin gelişimi, tarihsel gelişme, verimlilik, verimliliğin sağlık kurumlarında ve beşeri açılardan incelenmesi, İK işlevleri, iş analizi ve dizaynı, iş tasarımı, personel tedarik süreci, sağlık kurumlarında personel seçim süreci, sağlık kurumlarında işe yerleştirme ve oryantasyon, eğitim ve geliştirme, eğitim ve geliştirmede kullanılan yöntemler, kariyer yönetimi, sağlık kurumlarında performans değerlendirme, performans değerlendirme yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
[1] Bayraktaroğlu, Serkan (2006) İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Genişletilmiş 2. Baskı, Sakarya
Meslek Yüksekokulları İçin İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (2014). Erdal Ünsalan ve Bülent Şimşeker, Detay Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | İş analizi ve iş tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | İK planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | İK temin ve seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Eğitim ve geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Performans değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Kariyer Planlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Ücret Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | İş Değerleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Uluslararası İKY | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimin kavranması | |||
iKY fonksiyonlarının işleyişi ile ilgili yeterli bilgi edinebilme | |||
İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının kolaylaştırılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimin kavranması | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
iKY fonksiyonlarının işleyişi ile ilgili yeterli bilgi edinebilme | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının kolaylaştırılması | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |