Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | TDP213 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Etik ve mesleki etik kurallarının öğretilmesi, bilinçlendirilmesi ve etik duyarlılığın kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Etik kavramı, tanımı, kökeni, etik ve ahlak ilişkisi; Ahlaki değerler, ahlaki gelişim süreci, ahlak ve meslek ahlakı; Etik kuralları; Etik toplum ilişkisi; Etik sorgulama, toplumsal yozlaşma; Etik ilkeler, etik türleri; Mesleki etik kavramı; Mesleki etik ilkeler: doğruluk, yasallık, yeterlik, güvenirlik, mesleğe bağlılık; Meslek etik kodları; İş hayatında etik ilkeler, Sosyal sorumluluk kavramı; Etik değerlere uygun davranışların sonuçları; Mesleki yozlaşma ve etik dışı davranış sonuçları. |
Ders Kaynakları |
Etik-ahlak felsefesi Yazar: Doğan Özlem İnkılap Kitapevi Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik Yazar:Dietrich v. Engelhardt-Nobel Tıp Kitabevi Hasta Hakları Yazar:Tevfik Özlü- Timaş
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Etik sistemlerini incelemek | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerle etik sistemleri karşılaştırmak. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Moral Belirsizlik, Moral Sorun, Moral İkilem | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Etik Teorilere Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kant Etiği ve Aristo Etiği | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Etik İlkeler ve Etik Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Acil Servis ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Triyaj ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Resüsitasyon ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Tıbbı Hata ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Mesleki etik ilkelere uyar. | Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki etik ilkelere uyar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |