Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stratejik Yönetim | TDP217 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözel ve slayt sunumları |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Stratejik yönetim ile ilgili temel bilgileri vermek ve bir kuruluşun stratejik planının nasıl yapılacağını göstermektir. |
Ders İçeriği |
Çevre faktörlerini sorgular. Bu faktörlerin kuruluşa olan olumlu ve olumsuz etkilerini sıralar. Bu faktörlerle ilgili analizleri karşılaştırır. Stratejik plan hazırlayabilecektir. Paydaşlarını sınıflandırır. Onların davranışlarını yorumlar. Paydaşlarının davranışlarına göre stratejilerini geliştirir. Stratejik planın sonuçlarını değerlendirebilecektir. Sonuçları karşılaştırır. Sapmaları belirler. Stratejik planı revize eder. |
Ders Kaynakları |
Akgemci, Tahir, Staretjik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara
Akgemci, Tahir, Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar ve Stratejik Yönetimin Süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Kuruluşlarında Dış Çevre Analizi (Genel Çevre) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık Kuruluşlarında Dış Çevre Analizi (Sektör Analizi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Kuruluşlarında İşletme Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık Kuruluşlarında Temel Stratejiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık Kuruluşlarında Kurum Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | SINAV+ Sağlık Kuruluşlarında Kurum Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Kuruluşlarında Rekabet Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık Kuruluşlarında Bölüm Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Sağlık Kuruluşlarında Stratejilerin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Stratejik Değerleme ve Kontrol | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Vaka Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | SINAV+ Vaka Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumun iç ve dış çevre faktörlerini tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stratejik plan hazırlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stratejik planın sonuçlarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumun iç ve dış çevre faktörlerini tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stratejik plan hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stratejik planın sonuçlarını değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |