Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon ve Etkili Konuşma | TDP223 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözel ve slayt sunumları |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları; hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri; iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türkçe diksiyon ve konuşma sanatının temel kavramları,konuşma sanatı,konuşma kusurları,hazırlıksız konuşma,topluluk karşısında konuşma,doğru ses ve nefes alıştırmaları, Türkçenin fonetik yapısı,tonlama,vurgu, artikülasyon kuralları,üslup,sözsüz iletişim,kişisel imaj ve resmi,sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma,ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve slaytlar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavramsal bilgiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İletişimde sözlü ve yazılı anlatımın yeri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İletişimde sözlü ve yazılı anlatımın yeri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Konuşmanın temel öğeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Konuşmanın temel öğeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Diksiyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Vurgulama ve durak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Sınav+Vurgulama ve durak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Sesin niteliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Beden dili | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Söyleyiş kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Anlatım bozuklukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Anlatım bozuklukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Sınav+Tekrar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş yaşamında kendini sözlü olarak rahat bir şekilde ifade edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sözlü anlatım ile ilgili temel kavramları anlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sesini ve beden dilini etkin kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Konuşmayla birlikte çabuk düşünebilme yeteneği gelişir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş yaşamında kendini sözlü olarak rahat bir şekilde ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü anlatım ile ilgili temel kavramları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sesini ve beden dilini etkin kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşmayla birlikte çabuk düşünebilme yeteneği gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |