Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klavye Teknikleri | TDP206 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Zorunlu, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrencilerin doğru ve hızlı bir şekilde, 10 Parmak Klavye kullanımını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sınıf düzeni oluşturma, Klavyenin tanıtımı, Yazma teknikleri ve temel sıra tuşları, Üst ve alt sıra tuşları, Rakamlar, İşaretler ve semboller, Metin yazma çalışmaları, Hataları azaltıcı teknikler, Hız çalışmaları. |
Ders Kaynakları |
Tanış, G. (2009) Klavye Teknikleri, 10 Parmak Klavye Kullanımı, Detay Yayıncılık: Ankara.
E-ders Notları , Hız Testi Uygulama Metinleri Atıgan, F. (2013). '10 Parmak F Klavye Öğrenimi'. Nobel Yayınevi. Keskin, N. (2013). 'Klavye Teknikleri'. Ekin Yayınevi. Klavye ders notları, 10 parmak sürüm 1.1, Logo Yazılım Tarhan Öztoprak, M. (2007). 'Klavye Teknikleri'. Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 4 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yazı yazmaya hazırlık için Bilgisayar Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
2 | Klavye Kavramı:Q ve F klavye farkı, F klavyenin üstünlükleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
3 | Bilgisayarda yazım için Microsoft Word programı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
4 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Hız çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Hız çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | |||
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | |||
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | |||
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |