Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri | TDP208 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk Sağlık Sistemi hakkında bilgi edinilmesi, dünyada kullanılan temel sağlık sistemlerinin öğrenilmesi, farklı ülkelerin sağlık sistemlerinin kaşlaştırılabilmesi. |
Ders İçeriği |
Türk Sağlık Sistemi, Sağlıkta Dönüşüm Programı, dünyada kullanılan temel dört sağlık sisteminin incelenmesi, farklı ülkelerin sağlık sistemlerinin karşılaştırılması. |
Ders Kaynakları |
OECD/The World Bank. (2008). OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: TÜRKİYE, OECD ve Dünya Bankası, Paris
Dünyada ve Türkiye'de Sağlık Sistemleri. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, EthemErginöz ve Mehmet Sarper Erdoğan. Sağlık Politikaları, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, Abdülbaki Kumbasar. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Tanımlar ve Sistemin Sınırları | Ders |
2 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Tanımlar ve Sistemin Sınırları | Ders |
3 | Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılmasının Nedenleri ve Zorluklar | Ders |
4 | Sağlık Sistemlerini Karşılaştırma Yaklaşımları | Ders |
5 | Ülke Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması | Ders |
6 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılması ve İncelenmesi İçin Bir Çerçeve | Ders |
7 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılması: Genel Bir çerçeve | Ders |
8 | Ara sınav, genel tekrar | Ders |
9 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-1: İngiltere | Seminer |
10 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-2: Almanya | Ders Seminer |
11 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-3: ABD | Seminer |
12 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-4: Küba | Seminer |
13 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-4: Kenya | Seminer |
14 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-5: Türkiye | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
sağlık sistemlerinin performansları açısından analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılmasından oluşmaktadır. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
sağlık sistemlerinin değişken ve parametrelerinin bilinmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının ve incelenmesinin bilinmesi | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
sağlık sistemlerinin performansları açısından analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılmasından oluşmaktadır. | - | - | - | - | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |
sağlık sistemlerinin değişken ve parametrelerinin bilinmesi | - | - | - | - | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | - | - | - | - | - | - |
sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının ve incelenmesinin bilinmesi | - | - | - | - | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | - | - | - | - | - | - |