Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | TDP222 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin esas amacı; örgütsel davranış teorileri, kurum kültürü, inanç, tutum, davranış ve algılama, kişilik ve kişilik teorileri, gruplar, liderlik, otorite, güç ve etkileme, motivasyon, iletişim ve stres, örgütsel çatışma ve değişme gibi konuların öğrenilmesi ve örgütlerdeki söz konusu davranışların analiz edilmesidir. |
Ders İçeriği |
Derste, gerek teorik gerekse pratik anlamda örgütsel davranışın esasları ele alınacaktır. Bu bağlamda örgütsel davranış teorileri gibi teorik bilgiler yanında, örgütsel davranışı etkileyen kurum kültürü, inanç, tutum, algılama vb. pratik sosyo-psikolojik süreçlere değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Prof.Dr.Enver Özkalp, Doç.Dr.Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış. Eskişehir:ETAM A.Ş., 2001
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütsel davranışın bilimsel temelleri | |
1 | Örgütsel davranışın bilimsel temelleri | |
2 | Örgüt içinde birey ve kişilik | |
3 | Tutumlar ve iş tatmini | |
3 | Tutumlar ve iş tatmini | |
4 | Yetenekler ve öğrenme | |
5 | Örgüt kültürü | |
6 | Örgütlerde Liderlik | |
6 | Örgütlerde Liderlik | |
7 | Vize | |
7 | Vize | |
8 | Örgütlerde çatışma | |
9 | Örgütsel değişme | |
10 | Örgütsel stres | |
11 | Örgütsel stres | |
12 | Örgütlerde etik davranışlar ve yönetimi | |
13 | Örgütlerde güç ve politika | |
13 | Örgütlerde güç ve politika | |
14 | Final sınavı | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütlerde işe devamsızlık, iş ortamının fiziksel sorunları ve örgütsel stres kavramlarını çözümleyebilir | |||
Örgüt kültürü/İnançlar/iklim/moral konularının önemini bilir, | |||
Örgütsel davranışın/yaşamın anlamını ve önemini bilir, | |||
Teknolojik gelişmeleri ve örgütlerin geleceği hakkında yorum yapabilir | |||
Örgütlerde lider davranışı ve takım yönetiminin ilkelerini bilir | |||
Büyük değişimlerin Türkiye, kurumlar ve bireyler için ne anlam ifade ettiğini kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde işe devamsızlık, iş ortamının fiziksel sorunları ve örgütsel stres kavramlarını çözümleyebilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Örgüt kültürü/İnançlar/iklim/moral konularının önemini bilir, | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Örgütsel davranışın/yaşamın anlamını ve önemini bilir, | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Teknolojik gelişmeleri ve örgütlerin geleceği hakkında yorum yapabilir | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Örgütlerde lider davranışı ve takım yönetiminin ilkelerini bilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Büyük değişimlerin Türkiye, kurumlar ve bireyler için ne anlam ifade ettiğini kavrar | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |