Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri | MOS189 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Amaç |
Dersin amacı, bilgisayar bilimlerinin, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT),bilgisayar bilimlerinin özeti, yazılım ve donanım kavramları, veri iletişim araçları ve yöntemleri gösterilmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Bilgi ve İletişim Teknololojileri (BİT) kavramının anlamı. Donanım ve yazılımın tanıtımı. Donanım bileşenlerinin ve çevre birimlerin tanıtılması. İletişim kavramının anlatılması, iletişim teknolojilerinde kullanılan teknikler ve donanım elemanlarının tanıtılması. Yazılım çeşitlerinin tanıtılması. Ana işletim sistemleri hakkında bilgi verilmesi. Linux işletim sistemine giriş. GNU ve GPL kavramlarının tanıtılması. Bilgisayar ağ yapısı ve türleri. Linux işletim sisteminin kullanılması vb. konular anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanının ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgi ve iletişim teknolojileri kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Bilgisayarları kullanmak ve dosyaları yönetmek | Tartışmalı Ders |
3 | Kelime İşlemci yazılımları 1 | Tartışmalı Ders |
4 | Kelime İşlemci yazılımları 2 | Tartışmalı Ders |
5 | Hesap tablosu yazılımları 1 | Tartışmalı Ders |
6 | Hesap tablosu yazılımları 2 | Tartışmalı Ders |
7 | Sunu hazırlama yazılımları | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav İnternet ve web kullanımı | Tartışmalı Ders |
9 | Veri tabanı yönetimi | Tartışmalı Ders |
10 | E-Posta Kişisel İletişim Yönetimi | Tartışmalı Ders |
11 | Bilişim Hukuku ve Etiği | Tartışmalı Ders |
12 | İnternet Güvenliği ve Ağ Teknolojileri | Tartışmalı Ders |
13 | Günümüzde teknolojinin temel dinamikleri ve yarının teknolojisi | Tartışmalı Ders |
14 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgisayar ve donanımlarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilişim güvenlik politikalarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çalışma hayatında ortaya çıkan temel bilgi teknolojileri sorunlarını teşhis edip,temel düzeyde yapıcı ve çözümleyici öneriler getirir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar ve donanımlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilişim güvenlik politikalarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışma hayatında ortaya çıkan temel bilgi teknolojileri sorunlarını teşhis edip,temel düzeyde yapıcı ve çözümleyici öneriler getirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |