Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Biyoloji | ECH103 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Amaç |
Öğrencinin, biyolojinin tanımı, kapsamı ve dalları, yaşamın kökeni, ekoloji, bitkilerde anatomi, morfoloji, fizyoloji ve genetik alanlarındaki temel bilgileri kavranmasını sağlamaktır. Ayrıca canlıyı oluşturan biyomolekülleri tanıtmak, hücre, organel, ve dokuların yapısı, organizasyonu, hücresel metabolizma, genetik materyal kavramlarını kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Biyolojinin tanımı, gelişimi, kapsamı ve dalları, canlı ve cansızlar arası farklılıklar,evrimin temel kavramları, taksonominin tanımı, gelişimi, , ekolojinin temel kavramları, bitki morfolojisi, bitki organları, Bitki metabolitleri Prokaryot ve Ökaryot hücrelerin ince yapısı,Hücre Organelleri, Hücre bölünmesi, Organik ve inorganik hücre bileşenleri, Canlıyılıyı oluşturan biyomoleküllerin (Karbohidrat, protein, lipid, nükleik asit) kimyası, Hayvan organizmasında metabolizma Genetiğe giriş: Genetik materyal, DNA ve RNA’nın yapı ve fonksiyonu,Replikasyon ve transkripsiyon, Genetik şifre, ribozom ve protein sentezi, Mutasyon ve mutajenler, Ekolojik kavramlar ve çevre, Biyoteknoloji, Kanser Biyolojisi |
Ders Kaynakları |
TEMEL BİYOLOJİ DERS NOTLARI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojiye Giriş | Ders |
2 | Yaşamın Kimyası | Ders |
3 | Hücre | Ders |
4 | Biyoenerjetik | Ders |
5 | Genetik | Ders |
6 | Biyoçeşitlilik - 1: Bitkiler | Ders |
7 | Biyoçeşitlilik - 1: Hayvanlar | Ders |
8 | Bitki Yapısı Ve İşlevi - 1: Hücre, Doku Ve Organlar | Ders |
9 | Bitki Yapısı Ve İşlevi - 2: Büyüme, Gelişme Ve Hareket | Ders |
10 | Hayvansal Dokular Ve Biyolojisi - 1 | Ders |
11 | Hayvansal Dokular Ve Biyolojisi - 2 | Ders |
12 | Çevre Ve Ekoloji | Ders |
13 | Biyoteknoloji | Ders |
14 | Kanser Biyolojisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre bölünmesi ve genetik ile ilgili bilgi donanımına sahip olur. | |||
Taksonomi, Ekoloji, Mikrobiyoloji ve biyolojinin temel alt dalları hakkında geniş bilgiye sahip olur. | |||
Biyolojinin tanımı, kapsamı ve dalları ile ilgi bilgi sahibi olur. | |||
Ökaryot ve prokaryotların genel özellikleri ve hücre organellerini bilir. | |||
Hücre bölünmesi ve genetik ile ilgili bilgi donanımına sahip olur. | |||
Taksonomi, Ekoloji, Mikrobiyoloji ve biyolojinin temel alt dalları hakkında geniş bilgiye sahip olur. | |||
Biyolojinin tanımı, kapsamı ve dalları ile ilgi bilgi sahibi olur. | |||
Ökaryot ve prokaryotların genel özellikleri ve hücre organellerini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre bölünmesi ve genetik ile ilgili bilgi donanımına sahip olur. | 0 | 5 | 4 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Taksonomi, Ekoloji, Mikrobiyoloji ve biyolojinin temel alt dalları hakkında geniş bilgiye sahip olur. | 0 | 5 | 4 | 0 | 3 | 0 | 5 | 5 | 0 | 4 | - | 0 | 0 | 3 | 5 |
Biyolojinin tanımı, kapsamı ve dalları ile ilgi bilgi sahibi olur. | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 |
Ökaryot ve prokaryotların genel özellikleri ve hücre organellerini bilir. | 0 | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Hücre bölünmesi ve genetik ile ilgili bilgi donanımına sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Taksonomi, Ekoloji, Mikrobiyoloji ve biyolojinin temel alt dalları hakkında geniş bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyolojinin tanımı, kapsamı ve dalları ile ilgi bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ökaryot ve prokaryotların genel özellikleri ve hücre organellerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |