Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Terminoloji | ECH107 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, uzaktan eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem ŞAHİN |
Amaç |
Tıbbi Terminoloji hakkında genel bilgiler edinmek,Tıbbi terimlerin okunuşuna ilişkin kuralları öğrenmek, Tıbbi terimleri meydana getiren yapıları ve özelliklerini öğrenmek,Tıbbi terimleri meydana getiren yapıların nasıl analiz edildiğini öğrenmek,Öneki ve kökü olmayan tıbbi terimlerin neler olduğunu öğrenmek,Tıbbi terimlerde kaynaştırmanın nasıl yapıldığını ve kaynaştırma biçimlerini öğrenmek,Tıbbi terimlerin nasıl çoğul yapılabileceğini öğrenmektir. |
Ders İçeriği |
Tıbbı terimlerin oluşumundaki önek, sonek, köklerle kelime türetme, birleşik kelimelerin çözümlenmesi, telaffuz etme, tıbbı terim çeşitleri öğretilecektir.(Vücutta yer alan bölgeleri tanımlayan terimler, Kas iskelet sistemi ile ilgili terimler, Dolaşım sindirim sistemleriyle ilgili tıbbi terimler…) |
Ders Kaynakları |
Artukoğlu, A., Kaplan, A. ve Yılmaz, A. Tıbbi Terminoloji, Özden, M. Tıbbi Terminoloji, Hatipoğlu, M.T. ve Çam, M. Tıbbi Terminoloji, Güler, Ç. ve Çakır, B. Tıbbi Terminoloji, Çeşitli tıp sözlükleri ve anatomi atlasları
Çeşitli tıp sözlükleri ve anatomi atlasları Slaytlar Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Terminoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
2 | Önekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Sonekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Kardiyovasküler sistem ve endokrin sistem terimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
5 | Solunum sistemine ilişkin terimler, | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Göz-Kulak-Burun Boğaz Tıbbi Terimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
7 | Kas-İskelet Sistemi Terminolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Ürogenital Sistem Terminolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
10 | İlaç Bilimi Terminolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
11 | Radyoloji ve Nükleer Tıp Terimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
12 | Halk Sağlığı ve Hastalık Sınıflaması Terminolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
13 | Değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Terminoloji ve tıbbi terminoloji kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnsan vücudunu oluşturan sistemlerin anatomik, semptom, laboratuvar, tanı ilgili cerrahi terimlerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İlaç bilimi genel kavramlarını açıklayabilecek ve ilaç tipleri, kullanım yollarını betimler | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Radyoloji ve nükleer tıp ile ilgili genel bilgi ve kullanım alanlarını açıklar Halk sağlığı bakış açısıyla hastalıkların sınıflandırmasını tanımlayabilecek ve bir ülke için önemli olan sağlık göstergelerini sıralar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Terminoloji ve tıbbi terminoloji kavramlarını tanımlar İnsan vücudunu oluşturan sistemlerin anatomik, semptom, labaratuvar, tanı ilgili cerrahi terimlerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Terminoloji ve tıbbi terminoloji kavramlarını tanımlar | - | 5 | 2 | - | 4 | - | 5 | 5 | - | 2 | 4 | - | - | - | - |
İnsan vücudunu oluşturan sistemlerin anatomik, semptom, laboratuvar, tanı ilgili cerrahi terimlerini açıklar | - | 5 | 2 | - | 5 | - | 5 | 5 | - | 1 | 4 | - | - | - | - |
İlaç bilimi genel kavramlarını açıklayabilecek ve ilaç tipleri, kullanım yollarını betimler | - | 5 | 2 | - | 3 | - | 5 | 5 | - | 1 | 4 | - | - | - | - |
Radyoloji ve nükleer tıp ile ilgili genel bilgi ve kullanım alanlarını açıklar Halk sağlığı bakış açısıyla hastalıkların sınıflandırmasını tanımlayabilecek ve bir ülke için önemli olan sağlık göstergelerini sıralar | - | 3 | 2 | - | 4 | - | 5 | 5 | - | 1 | 4 | - | - | - | - |
Terminoloji ve tıbbi terminoloji kavramlarını tanımlar İnsan vücudunu oluşturan sistemlerin anatomik, semptom, labaratuvar, tanı ilgili cerrahi terimlerini açıklar | - | 4 | 2 | - | 5 | - | 3 | 5 | - | 1 | 4 | - | - | - | - |