| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eczane Teknikerliği Temel İlkeleri | ECH111 | 1 | 4 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Betül KAYA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Betül KAYA |
| Amaç |
Bu ders, eczane hizmetleri programı öğrencilerine eczane teknikerliğine ait mesleki temel prensipleri öğretmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Eczanenin Tanımı ve Bölümleri ile Eczane Personeli ve Yardımcı Personeli, Eczane Teknikeri: Tanımı, Görevleri, Görev Yerleri, Sorumluluklar, İlaçların İsimlendirilmesi ve gruplandırılması, İlaçların Raflandırılması ve Dikkat edilmesi Gereken Kurallar İlaçların Miadı; Sıcaklığın, Işığın ve Nemin İlaçlar Üzerindeki Etkisi, Evrakların Dosyalanması; Reçeteli ve Reçetesiz Satılan İlaçlar, Renkli reçete kapsamındaki İlaçlar, Renkli reçete kapsamındaki İlaçlar, Kodeks ve Farmakope Tanımı, İlaç Dağıtım Kanalları, Reçete Kontrolü, Eczane Otomasyon Programlarına Genel Bakış |
| Ders Kaynakları |
Temel Matematik, Anadolu Üniversitesi Yayınları no 673, Açıköğretim Fakültesi Yayınları no 330, 1993, Ed. Doç. Dr. Murat Barkan
Temel Matematik I-II PegemA yayınevi, 2009, Editör Prof. Dr. Ahmet KAÇAR Ders notları Slaytlar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Kısa Sınav 1 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eczanenin Tanımı ve Bölümleri ile Eczane Personeli ve Yardımcı Personeli | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 2 | Eczane Teknikeri: Tanımı, Görevleri, Görev Yerleri, Sorumlulukları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 3 | İlaçların İsimlendirilmesi ve gruplandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 4 | İlaçların Raflandırılması ve Dikkat edilmesi Gereken Kurallar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 5 | İlaçların Miadı; Sıcaklığın, Işığın ve Nemin İlaçlar Üzerindeki Etkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 6 | Evrakların Dosyalanması; Reçeteli ve Reçetesiz Satılan İlaçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 7 | Renkli reçete kapsamındaki İlaçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 8 | Vize Sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 7 | Renkli reçete kapsamındaki İlaçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 10 | Kodeks ve Farmakope Tanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 11 | İlaç Dağıtım Kanalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 12 | Reçete Kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 13 | Eczane Otomasyon Programlarına Genel Bakış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| 14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eczaneyle ilgili genel tanım ve kavramları tartışır | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İlaç sanayisi hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İlaç depoları hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Eczane otomasyon programları hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |