Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hastalık Bilgisi | ECH113 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Amaç |
Sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkların öğrenilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sağlık nedir? Sağlık çalışanları ve enfeksiyonlar. Hastanede bulaşıcı hastalıkların izolasyonu. Bakteriler. Virüsler. Önemli bulaşıcı hastalıklar. Özel önem taşıyan bulaşıcı hastalıkla. Parazit hastalıklar. Sigara ve akciğer kanseri ve sağlıklı beslenme. Hasta hakları,insan vücudunun genel yapısı ve hastalıklar hakkında genel bilgi öğretilecektir. |
Ders Kaynakları |
Slaytlar
Oğuz Kayaalp, 2018, Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Cilt 1 Oğuz Kayaalp, 2018, Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Cilt 2 Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Hastalık Kavramları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Hastalıkların Teşhisinde Hikaye Alma | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Sindirim Sistemi Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Kan hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | SINAV | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Üriner Sistem Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Üriner Sistem Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Endokrin Sistem Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Kanser hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | İş ve Meslek Hastalıkları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavı | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hastalıkların teşhis ve tedavisinde sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurmayı öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnsan vücudundaki sistemlerin çalışma mekanizmasını ve hastalıklarını tanır | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramları tanımlar | 0 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 | 5 | 1 |
Hastalıkların teşhis ve tedavisinde sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurmayı öğrenir | 0 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 | 5 | 1 |
İnsan vücudundaki sistemlerin çalışma mekanizmasını ve hastalıklarını tanır | 0 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 | 5 | 1 |