Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eczane Teknikerleri için Temel Hesaplamalar ve Uygulamaları | ECH106 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin eczanede imal edilen majistral ilaç reçetelerinin tam ve doğru algılanabilmesi ve ilaç teknisyenlerinin kapsamlı bir şekilde yetişmesi için, reçeteye yazılmış ilaçların hangi miktarda ve ne şekilde kullanılacağının doğru biçimde anlaşılması ve hastaya da doğru biçimde aktarılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Genel Bilgiler Latince kısaltmalar ve roma rakamları Ölçü birimleri Sıcaklık birimleri ve dereceler Alkol derecesi, seyreltme tabloları Terazi ve tartım işlemleri, Damlalıkla yapılan işlemler İlaçlarda doz Çözeltilerde konsantrasyon hesabı ve Yoğunluk |
Ders Kaynakları |
İlaç Formülasyonunda Hesaplamalar, Prof. Dr. Şükran Geçgil
Ders notları Slaytlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Bilgiler, kısaltmalar, ölçü birimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Atom, molekül ağırlığı, nem miktarı, ısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
3 | pH | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Doz, maksimum doz tanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Çözelti konsantrasyonları ve çözelti hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Aromatik su, posyon, limonata | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Şurup, enema, koloidal preparat, süspansiyon, losyon, emülsiyon tanımları ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Vize sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Merhem, krem, pat tanımları ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Supozituvarlar tanımı ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
11 | İnfüzyon, dekoksiyon tanımları ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Parenteral preparatlar ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Göz kulak burun ilaçları, toz, tablet, pastiller tanımları ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ölçüm birimlerini ve kısaltmaları anlar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İlaç formülasyonu hazırlama için gerekli olan hesaplamaları kavrar ve yapar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İlaç formülasyonu hazırlamak için gerekli olan bazı temel işlemleri kavrar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İlaçlarda doz hesaplarını yapar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ölçüm birimlerini ve kısaltmaları anlar | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 |
İlaç formülasyonu hazırlama için gerekli olan hesaplamaları kavrar ve yapar | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |
İlaç formülasyonu hazırlamak için gerekli olan bazı temel işlemleri kavrar | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 |
İlaçlarda doz hesaplarını yapar | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 |