| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Kimya II | ECH108 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimya Biliminde yer alan süreçler, kullanılan kavramlar ve hesaplama yöntemleri hakkında genel bilgilerin öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Gazların Özellikleri ve İdeal Gaz Yasası, Sıvılar ve Katılar, Çözelti ve Çözünme Kavramı, Çözeltilerde Derişim Hesaplamaları, Sulu Çözeltilerde Asit-Baz Tepkimesi, Radyoaktif Maddeler ve Radyoaktivite, Organik Kimya Temelleri, Organik Kimya İsimlendirme ve Sınıflandırma |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları, Slaytlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 1 | Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Sıvılar ve Katılar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Çözelti ve Çözünme Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Çözeltilerde Derişim Hesaplamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sulu Çözeltilerde Asit-Baz Tepkimesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sulu Çözeltilerde Asit-Baz Tepkimesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Radyoaktif Maddeler ve Radyoaktivite | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Radyoaktif Maddeler ve Radyoaktivite | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Organik Kimya Temelleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Organik Kimya İsimlendirme ve Sınıflandırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Organik Kimya İsimlendirme ve Sınıflandırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gazlar, sıvılar ve katıların özelliklerini ayırır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Çözeltiler,asit ve baz kavramlarını tanımlayabilecek ve çözelti hazırlama bilgisine sahip olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Organik Kimya temelleri , sınıflandırma ve isimlendirmelere hakim olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |