Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Mikrobiyoloji | ECH110 | 2 | 3 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, uzaktan eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Ders Veren | |
Amaç |
Mikrobiyoloji ile ilgili kavramların tanınması, mikrobiyolojide kullanılan boyalar ve boyama yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerinin yapılması, mikrobiyal bulaşma ile ilgili bilgi sahibi olunulması. |
Ders İçeriği |
Mikrobiyoloji ile ilgili temel kavramlar ve mikrobiyolojinin ilgi alanları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak, mikroorganizmalarla bulaşan hastalıklar, bulaş yolları ve korunma yöntemleri hakkında bilgi vermek, mikroorganizma ekim yöntemleri, prokaryotik ve ökaryotik hücre yapısı, mikrobiyal beslenme, mikrobiyal üreme, mikrobiyal metabolizma, bakteri genetiği, virüsler ve mantarlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerinin öğrenilmesini sağlamak. |
Ders Kaynakları |
Levinson, W. , Jawetz, E. (2004). Tıbbi Mikrobiyoloji ve
İmmünoloji, Ankara: Güneş Kitabevi.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Program Tanıtımı ve Dersle İlgili Kurallar | Beyin Fırtınası |
2 | Mikrobiyolojiye Giriş Kapsam ve Sınıflandırma | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Mikroskoplar, Mikrobiyolojide Kullanılan Araç, Gereç ve Cihazlar | Ders |
4 | Bakterilerin Yapı ve Fizyolojileri. Bakteri Genetiği, Protein sentezi, Bakterilerde Genetik Değişiklikler | Ders |
5 | Antimikrobik Maddeler, Antimikrobik İlaçların Etki Mekanizmaları, Antimikrobik Maddelere Karşı Direnç | Ders |
6 | Mikroorganizmaların Üretildiği Ortamlar, Beslenme ve Üremeleri, Besiyerlerinin Sınıflandırılması | Ders |
7 | Besiyerlerinin hazırlanması ve saklanması, Üremelerin değerlendirilmesi, Antibiyogram | Ders |
8 | Mikrobiyolojide Kullanılan Boyalar ve Boyama Yöntemleri. Örnek Alımı, Taşınma ve Saklanması | Ders |
8 | Mikrobiyolojide Kullanılan Boyalar ve Boyama Yöntemleri. Örnek Alımı, Taşınma ve Saklanması | Ders |
10 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | Ders |
11 | Hastane İnfeksiyonları ve Kontrolü | Ders |
12 | Mikrobiyolojide önemli mikroorganizmalar | Ders |
12 | Mikrobiyolojide önemli mikroorganizmalar | Ders |
14 | Materyal Sunumu, Dersin Değerlendirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bakteri, mantar, virus ve parazit gibi mikroorganizmaların temel özelliklerini ve farklılıklarını kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon, antisepsi ve hijyen kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Temel antibiyotik bilgisine sahip olabilme ve antibiyotiklere karşı direnç mekanizmalarını listeler. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Farmasötik ürünlerin üretimi ve kullanımı sırasında mikroorganizmalardan nasıl etkileneceği konusunda genel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bağışıklama, alerji ve aşılar-serumlar hakkında temel düzeyde fikir sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bakteri, mantar, virus ve parazit gibi mikroorganizmaların temel özelliklerini ve farklılıklarını kavrar. | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon, antisepsi ve hijyen kavramlarını açıklar | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Temel antibiyotik bilgisine sahip olabilme ve antibiyotiklere karşı direnç mekanizmalarını listeler. | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Farmasötik ürünlerin üretimi ve kullanımı sırasında mikroorganizmalardan nasıl etkileneceği konusunda genel bilgilere sahip olur. | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Bağışıklama, alerji ve aşılar-serumlar hakkında temel düzeyde fikir sahibi olur | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |