Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlaç Şekilleri ve Tıbbi Malzeme I | ECH203 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem ŞAHİN |
Amaç |
Öğrencilerin ilaç, reçete, eczane ve eczacılık ile ilgili genel konular hakkında bilgi sahibi olmasını, reçete hazırlaması sırasında gerekli olacak hesaplamaları anlayabilmesini, bir ilaç formülasyonunun hazırlanması ve uygulama yolları için gerekli olan temel kavramları ve temel işlemleri anlayabilmesini, eczacılıkta kullanılan farklı ilaç şekilleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve hazırlama tekniklerini öğrenmesi |
Ders İçeriği |
İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular, Eczacılıkta kullanılan bazı tıp terimleri ve doz kavramı, İlaç üretiminde temel işlemler, İlaçların farmasötik şekillerine göre gruplandırılması, İlaçların farmasötik şekillerinin hazırlanması ve önemi, Solüsyonlarda yapılan kontroller, Referanslar ve kaynak kitaplar hakkında bilgi, İki fazlı Sistemler |
Ders Kaynakları |
Ders notları, slaytlar
Şükran Geçgil Farmasötik Teknolojiye Giriş 1991 Cihan Maatbacılık istanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular I | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular II | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Eczacılıkta kullanılan bazı tıp terimleri ve doz kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Ölçme ve ölçme birimleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İlaç üretiminde temel işlemler I | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İlaç üretiminde temel işlemler II | Ders Tartışmalı Ders |
7 | İlaç üretiminde temel işlemler III | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İlaçların farmasötik şekillerine göre gruplandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İlaçların farmasötik şekillerinin hazırlanması ve önemi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Solüsyonlarda yapılan kontroller | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Referanslar ve kaynak kitaplar hakkında bilgi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İki fazlı Sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlaç şekilleri terimini tanımlayabilme, ne olduğunu kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tıbbi malzeme terimini tanımlayabilme, ne olduğunu kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İlaç formülasyonu hazırlamak için gerekli olan temel işlemleri yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli ilaç şekilleri hakkında bilgi verir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli ilaç şekillerini hazırlama tekniklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlaç şekilleri terimini tanımlayabilme, ne olduğunu kavrar | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Tıbbi malzeme terimini tanımlayabilme, ne olduğunu kavrar | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 4 | 5 | 0 |
İlaç formülasyonu hazırlamak için gerekli olan temel işlemleri yapar | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Çeşitli ilaç şekilleri hakkında bilgi verir | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Çeşitli ilaç şekillerini hazırlama tekniklerini açıklayabilir | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 4 | 5 | 0 |