Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Biyokimya | ECH207 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim, uzaktan eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Ders Veren | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Amaç |
Biyolojik enerji, enzimler ve biyomoleküllerin yapısal özellikleri, işlevleri ve metabolizmasına yönelik temel bilgilerin verilmesiyle biyolojik sistemlerin işleyişine yönelik kavramları kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Biyokimya'nın tanımı, Metabolizma: Anabolizma ve katabolizma, Homeostazis, Proteinler ve amino asitler; yapısal özellikleri, sınıflandırılması ve protein -amino asit metabolizması, Enzimler ve Koenzimler, Vitaminler, Karbonhidratlar; tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması, Karbonhidrat metabolizması, Lipidler; tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması, Lipid metabolizması, Nükleotidler ve Nükleik asitler, Mineraller, Hormonlar, Asit-baz dengesi. |
Ders Kaynakları |
Ö. İrfan Küfrevioğlu, Biyokimya, İstanbul, Aktif Yayınevi, 2012
Ders Notları ve slaytlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve Biyokimya’nın tanımı, Biyokimya’nın Tanımı, Metabolizma’nın tanımı, Anabolizma, Katabolizma,Homeostazis | Ders |
2 | Proteinler ve amino asitler, Proteinlerin fonksiyonları, Amino asit yapısı, özellikleri ve sınıflandırılmaları, Peptidler ve proteinler, Proteinlerin doğal yapıları. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Enzimler, Koenzimler; Enzimler, koenzim, kofaktör ve prostetik grup tanımları, Enzimlerin Sınıflandırılması, Enzim aktivitesini etkileyen faktörler, Enzim inhibisyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Vitaminler, Vitaminlerin kaynakları, Vitaminlerin yapıları ve fonksiyonları, Suda çözünen vitaminler, Yağda çözünen vitaminler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Karbonhidratlar, Karbonhidratların tanımı yapısal özellikleri, Monosakkaritler, Disakkaritler, Oligo ve polisakkaritler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Karbonhidrat Metabolizması, Karbonhidratların sindirimi ve absorbsiyonu, Glikoliz, Glikojenez, Glukoneojenez, TCA döngüsü, Pentoz fosfat yolu, Oksidatif fosforilasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Lipidler: Lipidlerin tanımı ve sınıflandırılması,Lipidlerin genel özellikleri, Lipidlerin sindirimi ve absorbsiyonu, Lipidlerin taşınması, Lipidlerin biyosentezi, Lipidlerin yıkımı(oksidasyonu) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Nükleotidler: Pürin ve pirimidin bazları, Nükleozidler, nükleotidler, Nükleik asitler DNA, RNA genel yapıları ve özellikleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Genetik bilginin aktarımı, Protein biyosentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Mineraller: Organizmada bulunan ve biyolojik fonksiyonu olan mineraller ve eser elementler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Hormonlar: Tanım ve sınıflandırılmaları, Hipotalamusdan salgılalnan hormonlar, Hipofiz hormonları, Tiroid hormonları, Pankreas hormonları, Parathormon ve kalsitonin, Steroid hormonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Asit-baz dengesi; Su ve elektrolitler, Organizmanın tampon sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Canlılık kavramı ve metabolizma ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Proteinlerin ve amino asitlerin yapısal özellikleri ve fonksiyonları ile ilgili kavramlara sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Enzimlerin özeelikleri ve kataliz mekanizmalarına yönelik temel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Koenzimlerin, vitaminlerin ve minerallerin fizyolojik fonksiyonlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Karbonhidrat, lipid ve proteinlerin metabolizmalarına ilişkin biyokimyasal yolaklar hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Canlılık kavramı ve metabolizma ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Proteinlerin ve amino asitlerin yapısal özellikleri ve fonksiyonları ile ilgili kavramlara sahip olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Enzimlerin özeelikleri ve kataliz mekanizmalarına yönelik temel bilgilere sahip olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Koenzimlerin, vitaminlerin ve minerallerin fizyolojik fonksiyonlarını kavrar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Karbonhidrat, lipid ve proteinlerin metabolizmalarına ilişkin biyokimyasal yolaklar hakkında bilgi sahibi olur | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |