Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslekte Etik | ECH211 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, uzaktan eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem ŞAHİN |
Amaç |
Meslek Etiği ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayarak özelliklerini açıklama, Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri inceleme, meslek etiğini inceleme, Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarının farkına varma, sosyal sorumluluk kavramı ve sosyal sorumluluk davranışlarını açıklayabilme. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları | Ders |
1 | Etik ve ahlak kavramları | Ders |
3 | Etik sistemlerin incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Meslek etiğini incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Meslek etiğini incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders |
6 | Meslek etiğini incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Sınav | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerlere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sosyal sorumluluk kavramının boyutlarını sözlü ve yazılı olarak ifade eder | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kültür, norm ve değer kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı-sözlü olarak açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Örgütsel bağları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Ahlak ve etik kavramlarının farklarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerlere sahip olur. | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 |
Sosyal sorumluluk kavramının boyutlarını sözlü ve yazılı olarak ifade eder | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 |
Kültür, norm ve değer kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı-sözlü olarak açıklar. | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Örgütsel bağları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Ahlak ve etik kavramlarının farklarını açıklar. | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 |