Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Becerileri | MOS184 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Amaç |
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
Dergi ve makalelerden ilgili yazılar Prof.Dr. Demet Gürüz ve Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli, "İLETİŞİM BECERİLERİ", Nobel Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Sözsüz İletişim ve Kinesics | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Sözsüz İletişim ve Kinesics II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Sunum Teknikleri ve Programları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 |
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 |
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme | 5 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 |
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 0 | 1 |