Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eczane Teknikerleri için Halk Sağlığı | ECH204 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, halk sağlığı disiplininin ilke ve hedeflerini tanıtma ve sağlıklılığı anlamaya çalışırken bunu etkileyen sosyal değişkenlere vurgu yapan, bütüncül, entegre ve korunmayı önceleyen bir bakış açısı kazandırmak |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın önemi, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin dünü bugünü, Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler, Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi |
Ders Kaynakları |
Ders Notları, Slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin dünü bugünü | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Toplum sağlığını etkileyen etmenler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sağlıkta eşitsizlikler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ana çocuk sağlığı hizmetleri, üreme sağlığı haklar, eşitsizlikler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bulaşıcı hastalıklarda Dünyada ve Türkiye’de mevcut durum | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık çalışanlarının sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Korunma bakış açısında bir yapı taşı: Sigara ve halk sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Gıda güvenliği üzerine bir değerlendirme: Genetiği değiştirilmiş gıdalar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler olduğunu algılayıp hizmet sunumunda bu engelleri ortadan kaldırmayı hedefleyen tutum geliştirebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık çalışanlarının sağlığı açısından kendi durumunu değerlendirme, korunmanın önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemini anlama ve bileşenlerini irdeleyebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 0 |
Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | - |
Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler olduğunu algılayıp hizmet sunumunda bu engelleri ortadan kaldırmayı hedefleyen tutum geliştirebilmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 0 |
Sağlık çalışanlarının sağlığı açısından kendi durumunu değerlendirme, korunmanın önemini kavrayabilme | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 0 |
Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemini anlama ve bileşenlerini irdeleyebilme | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 0 |