| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eczane Teknikerleri için Halk Sağlığı | ECH204 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere, halk sağlığı disiplininin ilke ve hedeflerini tanıtma ve sağlıklılığı anlamaya çalışırken bunu etkileyen sosyal değişkenlere vurgu yapan, bütüncül, entegre ve korunmayı önceleyen bir bakış açısı kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın önemi, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin dünü bugünü, Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler, Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları, Slaytlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin dünü bugünü | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenler | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Toplum sağlığını etkileyen etmenler | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Sağlıkta eşitsizlikler | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ana çocuk sağlığı hizmetleri, üreme sağlığı haklar, eşitsizlikler | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Bulaşıcı hastalıklarda Dünyada ve Türkiye’de mevcut durum | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Sağlık çalışanlarının sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Korunma bakış açısında bir yapı taşı: Sigara ve halk sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Gıda güvenliği üzerine bir değerlendirme: Genetiği değiştirilmiş gıdalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler olduğunu algılayıp hizmet sunumunda bu engelleri ortadan kaldırmayı hedefleyen tutum geliştirebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sağlık çalışanlarının sağlığı açısından kendi durumunu değerlendirme, korunmanın önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemini anlama ve bileşenlerini irdeleyebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |