Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi | ECH206 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencinin işletmedeki işleyişler hakkında bilgi sahibi olması, envanter kaydı ile ilgili bilişim teknolojilerini öğrenmesi ve kullanabilmesidir. |
Ders İçeriği |
Stok tanımı, stok sistemleri, Eczanede rutin tutulan defterler ve kayıtlar, Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları, İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörler, Stok kontrolünün seçim tekniği, Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması, Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması, Stoksuzluk giderlerine karşı modeller, Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri, Olasılıklı envanter modelleri, Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri I Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri II |
Ders Kaynakları |
Ders notları, slaytlar
Şükran Geçgil Farmasötik Teknolojiye Giriş 1991 Cihan Maatbacılık istanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stok tanımı, stok sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
2 | Eczanede rutin tutulan defterler ve kayıtlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
3 | Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
4 | İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
5 | Stok kontrolünün seçim tekniği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
6 | Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
6 | Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
8 | Vize sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
9 | Stoksuzluk giderlerine karşı modeller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
10 | Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
11 | Olasılıklı envanter modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
12 | Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
13 | Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Stok terimini tanımlar, stok sistemleri ve dönem sonu envanter kaydını değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları, İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörleri açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri, Olasılıklı envanter modellerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stok terimini tanımlar, stok sistemleri ve dönem sonu envanter kaydını değerlendirir | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları, İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörleri açıklar. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri, Olasılıklı envanter modellerini açıklar. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |