Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eczane Teknikerleri için Toksikoloji | ECH208 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık hizmeti veren eczanelerin ve ilaç sektörünün ihtiyaç duyduğu yardımcı elamanlara ilaçların toksik etkileri, olası zehirlenme durumları ile ilgili bilgileri bilimsel bir ortamda aktararak, tedavi sürecine ilacın doğru tüketimine olanak sağlamaktadır. Toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Toksikolojiye giriş , Temel kavramlar ve prensipler, Toksik etki nedir? Toksik etkinin sınıflandırılması Toksisiteyi etkileyen faktörler, İlaç alerjisi, İlaç toksisitesi, İlaç-ilaç, ilaç-hastalık, ilaç-besin ve ilaç-bitkisel ürün etkileşmelerinin toksikolojik sonuçları. |
Ders Kaynakları |
Hoffman, D. J., Rattner, B.A., Burton, G.A. Cairns, J., 2002. Handbook of Ecotoxicology, Second Edition, Lewis Publishers, 1312 s. Derelanko, M. J., Hollinger, M. A. 2002.
Handbook of Toxicology, Second Edition (Hardcover) 2nd edition, CRC Press.1500 pages. Garry M.R. 1995. Vural N., Toksikoloji. Ankara üniversitesi basım evi (1996) Larry Johnson ,Texas A & M University, Introduction to Toxicology Steven G. Gilbert, Principles of Toxicology or A Small Doseof Toxicolog Timbrell JA. Principles of Biochemical Toxicology, 3rd edition, London: Taylor & Francis (2002) Farmasötik Toksikoloji ders notları (Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi 2013) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toksikolojinin tarihçesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
2 | Toksikolojiye giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
3 | Toksikolojide temel kavram ve prensipler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
3 | Toksikolojide temel kavram ve prensipler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
5 | Toksisiteyi etkileyen faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
5 | Toksisiteyi etkileyen faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
7 | Toksik maddelerin absorbsiyonu, dağılımı, metabolizması ve atılımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
8 | Vize sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
9 | İlaç etkileşmeleri (İlaç-ilaç, ilaç-gıda, ilaç-bitkisel kaynaklı ürünler) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
9 | İlaç etkileşmeleri (İlaç-ilaç, ilaç-gıda, ilaç-bitkisel kaynaklı ürünler) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
11 | Akut zehirlenmeler ve neden olan faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
12 | İlaç katkı maddelerinin toksisitesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
13 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toksikolojinin temel kavramları konusunda bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Toksik maddelerin absorbsiyon, dağılım, metabolizma ve atılım süreçleri konusunda temel bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kimyasalların olası toksik etkilerini ve toksisiteyi etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İlaçların diğer ilaçlar, besinler ve bitkilerle etkileşebilecekleri konusunda bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toksikolojinin temel kavramları konusunda bilgi sahibi olur | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 0 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 |
Toksik maddelerin absorbsiyon, dağılım, metabolizma ve atılım süreçleri konusunda temel bilgi sahibi olur | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 0 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 |
Kimyasalların olası toksik etkilerini ve toksisiteyi etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olur | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 0 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 |
İlaçların diğer ilaçlar, besinler ve bitkilerle etkileşebilecekleri konusunda bilgi sahibi olur | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 0 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 |