Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eczane Teknikerleri için İlk Yardım | ECH210 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, uzaktan eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülşah ÇONGUR |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri ilk yardım gerektiren durumlarda müdahale edebilme bilgisini vermek |
Ders İçeriği |
İlk yardım nedir? İnsan anatomisi ve sistemleri, solunum sistemi, kardiyovasküler sistemi,kanamalar, şoklar, yaralanmalar, koma, kemik kırıkları, yanıklar, donmalar elektrik şokları ve zehirlenmeler için yapılabilecek ilk yardımlar ve hasta hakları |
Ders Kaynakları |
Erdil F., Bayraktar N., Çelik SŞ. (2011) Temel İlk Yardım. 2. Basım, Ankara: Efil Yayınevi.
Ders notları
Öğretim üyesi tarafından önerilen konulara ilişkin makaleler, kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk yardımın önemi ve hedefleri | Ders |
2 | Kazazede kurtarılma ve taşıma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Kazazede değerlendirme ve triyaj | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Temel yaşam desteği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kanamalar ve şokta ilk yardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Yaralarda ilk yardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Travmalarda ilkyardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kas ve iskelet sistemi yaralanmalarında ilk yardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Sokma ve ısırıklarda ilk yardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Zehirlenmelerde ilk yardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Yanıklar ve donmada ilk yardım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | İlkyardım gerektiren tıbbi durumlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlk yardıma özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilir, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenirliğini değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İlk yardıma özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İlk yardımda kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla ilk yardım uygular, yapılan uygulamanın etkisini değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İlk yardımda insan hakları ve onuruna saygı gösterip; mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kişisel ve ilk yardımda eleştirel düşünme becerisini ve bilimsel problem çözme yaklaşımını kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk yardıma özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilir, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenirliğini değerlendirebilir. | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |
İlk yardıma özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar. | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |
İlk yardımda kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla ilk yardım uygular, yapılan uygulamanın etkisini değerlendirir. | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |
İlk yardımda insan hakları ve onuruna saygı gösterip; mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |
Kişisel ve ilk yardımda eleştirel düşünme becerisini ve bilimsel problem çözme yaklaşımını kullanır. | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |