EN
  • Anasayfa
  • ECH214 Geriatrik ve Pediatrik Hastalıklar (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ECH214 - Geriatrik ve Pediatrik Hastalıklar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Geriatrik ve Pediatrik Hastalıklar ECH214 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ECZANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN
Ders Veren
Amaç

Bu dersinin amacı öğrencilerin; vücut homeostazisi ve çocuklarda ve yaşlılardaki sistemler hakkında genel bilgi edinmesini, bu sistemlere ait görülme sıklığı yüksek hastalıklar hakkında genel bilgi sahibi olmasını ve hem sistemlerin kendi aralarındaki ilişiklilerini hem de hastalıklarla olan ilişkilerini açıklayabilmesidir.

Ders İçeriği

Sıvı-Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri, Asit-Baz Denge ve Dengesizlikleri, Onkolojik Hastalıklar, Kan Hastalıkları, Kalp-Damar Sistemi Hastalıkları, Boşaltım Sistemi Hastalıkları, Şok Tablosu, Alerjik Hastalıklar, Solunum Sistemi Hastalıkları, Sinir Sistemi Hastalıkları, Endokrin Sistemi Hastalıklar, Sindirim Sistemi Hastalıkları, Eklem ve Deri Hastalıkları, Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları, Yaşlı Bireyde Sık Görülen Hastalıklar, Gebelik ve Doğum.

Ders Kaynakları Temel İlaç Bilgisi ve Akılcı ilaç Kullanımı, Ahmet Özdemir, Mehlika Dilek Altıntop, Zafer Asım kaplancıklı, Özgür Devrim Can, Nafiz Öncü Can, Ümide Demir Özkay, Yusuf Özkay, Fatih Demirci, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, ISBN: 978-975-06-1963-2
Lippincott Farmakoloji, Prof.Dr. Filiz Onat, Doç.Dr. Zafer Gören, Doç.Dr. Atila Karaalp, Nobel Yayınevi, 3. Baskı, ISBN : 9789754207149
Tıbbi Farmakoloji, Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp, Hacettepe Taş Yayınevi, 2005, ISBN : 9789759534158
Fundamental Pharmacology for Pharmacy Technicians, Jahangir Moini, Delmar Cengage learning, 2009, ISBN 10: 1-4180-5357-0
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 12 36
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Ödev 2 Ödev 2 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sıvı-Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri, Asit-Baz Denge ve Dengesizlikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
2 Pediatrik ve geriatrik hastalarda onkolojik hastalıklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
3 Dolaşım Sistemi Hastalıkları (pediatri grubu) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 Dolaşım Sistemi Hastalıkları (geriatri grubu) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Pediatrik ve geriatrik hastalarda şok Tablosu ve alerjik hastalıklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Solunum Sistemi Hastalıkları (pediatri grubu) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Solunum Sistemi Hastalıkları (geriatri grubu) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Vize sınavı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 Pediatrik ve geriatrik hastalarda Sinir Sistemi Hastalıkları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Pediatrik ve geriatrik hastalarda Endokrin Sistem Hastalıkları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Pediatrik ve geriatrik hastalarda Sindirim Sistemi Hastalıkları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Pediatrik ve geriatrik hastalarda Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Sık görülen Geriatrik ve Pediatrik Hastalıklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Final sınavı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Vücut sistemlerini ve özel ilgi gerektiren yaş gruplarını tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sistemleri sınıflandırabilme ve hastalıklarla ilişkilendirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir sistem hastalığı ile başka bir sistem hastalığı arasında ilişki kurar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Geriatrik Hastalıkları tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Pediatrik Hastalıkları tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Vücut sistemlerini ve özel ilgi gerektiren yaş gruplarını tanımlar 0 2 3 4 3 0 0 3 4 4 2 1 4 3 5
Sistemleri sınıflandırabilme ve hastalıklarla ilişkilendirir 0 2 3 4 3 0 0 3 5 4 2 1 3 3 5
Bir sistem hastalığı ile başka bir sistem hastalığı arasında ilişki kurar 0 2 3 4 3 0 0 3 4 4 2 1 4 3 5
Geriatrik Hastalıkları tanımlar 0 2 3 4 3 0 0 3 5 3 2 1 3 3 5
Pediatrik Hastalıkları tanımlar 0 2 3 4 3 0 0 3 4 4 2 1 4 3 5