| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eczane Teknikerleri İçin Eczane Uygulamaları | ECH218 | 4 | 0 + 6 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Betül KAYA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Eczane Hizmetleri Bölümünden mezun olanların çalışma alanlarını tanıma fırsatı vermek |
| Ders İçeriği |
Serbest Eczane ve Hastane Eczanesinde Eczane Teknikerinin görev ve sorumluluklarını uygulama yaparak öğrenmeyi sağlar. |
| Ders Kaynakları |
Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eczane teknikerliği görev ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Serbest eczane uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Serbest eczane uygulamalarında eczane teknikerinin bilmesi gerekenler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Eczane teknikerinin serbest eczanede kullandığı araç ve gereçler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Eczanede reçete karşılama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Reçetelerin provizyon sistemine girişi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Eczanede stok kontrol | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | vize sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 9 | Eczanede sipariş listesi oluşturma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Eczanede ilaç ve itriyat siparişi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Eczane nöbet çizelgesinin düzenlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Hastane eczanesi uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Eczane teknikerinin hastane eczanesinde görev ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Eczane teknikerinin eczacı, hekim iletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Eczane teknikerinin hukuki ve etik sorumlulukları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 16 | Final sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eczane teknikerliği ilkelerini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Eczaneye mal girişinde yapılması gereken işlemleri planlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Eczanede reçete karşılama ile ilgili işlemleri gerçekleştirme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Eczanede nöbet sistemi, stok kontrolü gibi işlemleri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Mesleki etik hakkında bilgilenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |