Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Matematik | OPS105 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
Amaç |
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, yaş problemleri, hız problemleri, kâr-zarar problemleri. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Rasyonel Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Basit Eşitsizlikler ve Sıralama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Oran-Orantı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Denklem Çözme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | yaş ve hız problemleri, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | sayı ve kesir problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | kâr-zarar ve karışım problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | |||
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | |||
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | |||
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | |||
Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |