EN
  • Anasayfa
  • OPS105 Temel Matematik (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
OPS105 - Temel Matematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Matematik OPS105 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Amaç

Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak.

Ders İçeriği

Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, yaş problemleri, hız problemleri, kâr-zarar problemleri.

Ders Kaynakları Öğretim elemanı ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayı Sistemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Rasyonel Sayılar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Basit Eşitsizlikler ve Sıralama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Üslü Sayılar, Köklü Sayılar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Oran-Orantı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Denklem Çözme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 yaş ve hız problemleri, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 sayı ve kesir problemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 kâr-zarar ve karışım problemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer
Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar 5 - - - - - - - - - - - - - -
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar 5 - - - - - - - - - - - - - -
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır 5 - - - - - - - - - - - - - -
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer 5 - - - - - - - - - - - - - -
Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 5 - - - - - - - - - - - - - -