EN
  • Anasayfa
  • OPS105 Temel Matematik (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
OPS105 - Temel Matematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Matematik OPS105 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI
Ders Veren Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Amaç

Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak.

Ders İçeriği

Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, Doğruda ve Üçgende Açılar, Üçgenler, Üçgende Açıortay ve Kenarortay, Üçgende Alan, Çokgen ve Dörtgen, Çember ve Daire

Ders Kaynakları Hacısalihoğlu H., Halilov H., Meslek Yüksekokulları için Matematik, Siyasal Kitapevi
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayı Sistemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Rasyonel Sayılar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Basit Eşitsizlikler ve Sıralama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Üslü Sayılar, Köklü Sayılar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Oran-Orantı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Denklem Çözme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Doğruda ve Üçgende Açılar, Üçgenler, Üçgende Açıortay ve Kenarortay, Üçgende Alan Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Çokgen ve Dörtgenler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Çember ve Daire Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Geometrik şekillerde açı-kenar bağıntılarını kurar ve mesleğinde bu bilgileri kullanır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar - - - - - - - - - - - - - - -
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar - - - - - - - - - - - - - - -
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır - - - - - - - - - - - - - - -
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer - - - - - - - - - - - - - - -
Geometrik şekillerde açı-kenar bağıntılarını kurar ve mesleğinde bu bilgileri kullanır - - - - - - - - - - - - - - -