Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Matematik | OPS105 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
Amaç |
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, Doğruda ve Üçgende Açılar, Üçgenler, Üçgende Açıortay ve Kenarortay, Üçgende Alan, Çokgen ve Dörtgen, Çember ve Daire |
Ders Kaynakları |
Hacısalihoğlu H., Halilov H., Meslek Yüksekokulları için Matematik, Siyasal Kitapevi
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Rasyonel Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Basit Eşitsizlikler ve Sıralama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Oran-Orantı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Denklem Çözme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Doğruda ve Üçgende Açılar, Üçgenler, Üçgende Açıortay ve Kenarortay, Üçgende Alan | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Çokgen ve Dörtgenler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Çember ve Daire | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Geometrik şekillerde açı-kenar bağıntılarını kurar ve mesleğinde bu bilgileri kullanır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geometrik şekillerde açı-kenar bağıntılarını kurar ve mesleğinde bu bilgileri kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |