Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Fizik | OPS107 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
Amaç |
Optisyenlik bölümünün uygulamalarda karşılaşacakları çeşitli olayları ve durumları anlamada, farklı görünen olaylar arasındaki ilişkileri kurmada, kavramada ve problemlere çözümlergeliştirmede ihtiyaç duyacakları temel bilimsel kavramları öğretmek, bilimsel düşünmeye alıştırmak. |
Ders İçeriği |
Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, katı cisimlerin dengesi, dönen cisimler, kinematik parçacık dinamiği, Newton kanunları, ağırlık, kütle, iş ve enerji, enerji korunumu, çarpışma |
Ders Kaynakları |
1) Fizik 1-2; R. A. Serway; Palme Yayıncılık 2) Temel Fizik 1, P. M. Fishbane, S. gasiorowicz, S.T. Tornton; Arkadaş Yayınları 3) Üniversite Fiziği (Çeviri); H. D. Young, R. a. Freedman; Pearson, Addison-Wesley Bueche,F.J., Jerde,D.A.,(2000), Fizik İlkeleri, Palme Yayıncılık, ANKARA
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme ve boyut analizi, Birimler | Ders |
2 | Vektörler ve vektörel analizler. | Ders |
3 | Bir boyutta hareket | Ders |
4 | Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri | Ders |
5 | İki boyutta hareket | Ders |
6 | Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket. | Ders |
7 | Hareket kanunları: Newton Kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. | Ders |
8 | ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. | Ders |
10 | Dairesel hareket: Düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket | Ders |
11 | İvmeli referans sistemlerinde hareket | Ders |
12 | İş ve Kinetik enerji: Sabit kuvvetin yaptığı iş; | Ders |
13 | Kinetik enerji; İş-kinetik enerjiteoremi; Güç; Yüksek hızlarda kinetik enerji | Ders |
14 | Potansiyel enerji ve enerji korunumu. korunumlu ve korunumsuz kuvvetler, mekanik enerjinin korunumu, iş enerjisi teoremi; Ve kütle-enerji denkliğinin göreli kütlesi, | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel fizik kavramlarının öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel fizik kavramlarının öğrenir. | 4 | 4 | 1 | - | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | 2 | - | 4 | - | 3 |
Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | 2 | 2 | - | - | - | 3 | 3 | - | 3 | - | - | - | 4 | - | 3 |
İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. | 3 | 3 | 2 | - | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | - | 2 | 2 | 2 | - | 2 |