EN
  • Anasayfa
  • OPS107 Temel Fizik (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
OPS107 - Temel Fizik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Fizik OPS107 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR
Amaç

Optisyenlik bölümünün uygulamalarda karşılaşacakları çeşitli olayları ve durumları anlamada, farklı görünen olaylar arasındaki ilişkileri kurmada, kavramada ve problemlere çözümlergeliştirmede ihtiyaç duyacakları temel bilimsel kavramları öğretmek, bilimsel düşünmeye alıştırmak.

Ders İçeriği

Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, katı cisimlerin dengesi, dönen cisimler, kinematik parçacık dinamiği, Newton kanunları, ağırlık, kütle, iş ve enerji, enerji korunumu, çarpışma

Ders Kaynakları 1) Fizik 1-2; R. A. Serway; Palme Yayıncılık 2) Temel Fizik 1, P. M. Fishbane, S. gasiorowicz, S.T. Tornton; Arkadaş Yayınları 3) Üniversite Fiziği (Çeviri); H. D. Young, R. a. Freedman; Pearson, Addison-Wesley Bueche,F.J., Jerde,D.A.,(2000), Fizik İlkeleri, Palme Yayıncılık, ANKARA
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ölçme ve boyut analizi, Birimler Ders
2 Vektörler ve vektörel analizler. Ders
3 Bir boyutta hareket Ders
4 Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri Ders
5 İki boyutta hareket Ders
6 Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket. Ders
7 Hareket kanunları: Newton Kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. Ders
8 ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. Ders
10 Dairesel hareket: Düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket Ders
11 İvmeli referans sistemlerinde hareket Ders
12 İş ve Kinetik enerji: Sabit kuvvetin yaptığı iş; Ders
13 Kinetik enerji; İş-kinetik enerjiteoremi; Güç; Yüksek hızlarda kinetik enerji Ders
14 Potansiyel enerji ve enerji korunumu. korunumlu ve korunumsuz kuvvetler, mekanik enerjinin korunumu, iş enerjisi teoremi; Ve kütle-enerji denkliğinin göreli kütlesi, Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel fizik kavramlarının öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ölçme ve birim sistemlerini bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel fizik kavramlarının öğrenir. 4 4 1 - 1 2 2 3 3 - 2 - 4 - 3
Ölçme ve birim sistemlerini bilir. 2 2 - - - 3 3 - 3 - - - 4 - 3
İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. - - - - - 2 2 - 1 - - - 1 - -
Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. 3 3 2 - 5 5 4 4 3 - 2 2 2 - 2